Results 1 to 11 of 11

Thread: borne baterie fierbinți

  1. #1
    Membru junior balaiban_ionut's Avatar
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Sep 2017
    Posts
    12
    Reputation
    10

    borne baterie fierbinți

    Tocmai am recondiționat alternatorul (diode, regulator, perii) pentru că numai īncărca bateria.
    Defectul a fost la puntea de diode redresoare, una din ele īn scurt iar alta circuit complet deschis.
    Acum tensiunea pe baterie ajunge la 13.9 V.

    Problema este că īn continuare (se īntāmpla și īnainte de problemele cu alternatorul) găsesc bornele bateriei fierbinți, "+"-ul este cel mai cald.
    Nu se īntāmplă la toate drumurile.

    Presupun că undeva este un contact imperfect.
    A mai īntālnit cineva această problemă?

    Există vreo schemă cu toate punctele de conectare "-" de pe șasiu?

    T25, 2.0 D4D, 126CP, 2007

  2. #2
    Membru senior
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Feb 2019
    Posts
    198
    Reputation
    11
    -
    Daca ar fi fost bine reconditionat tensiunea de incarcare ar fi fost 14.2V si 13.9, 13.8V cu ceva consumatori. Verifica cat incarca la bornele de iesire de la alternator si apo pe bornele bateriei. S-ar putea sa ai surprize.

  3. #3
    Membru junior
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Nov 2012
    Posts
    65
    Reputation
    10
    Cred ca si temperatura mediului are un rol


    Quote Originally Posted by ftoyo View Post
    Daca ar fi fost bine reconditionat tensiunea de incarcare ar fi fost 14.2V si 13.9, 13.8V cu ceva consumatori. Verifica cat incarca la bornele de iesire de la alternator si apo pe bornele bateriei. S-ar putea sa ai surprize.

  4. #4
    Membru senior
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Feb 2019
    Posts
    198
    Reputation
    11
    -
    Sincer, niciodata n-am verificat bornele dupa un drum lung. M-am uitat la altele. Nici autorul nu ne spune daca e un drum de 1000 km sau unul de 5 km.

  5. #5
    Membru junior balaiban_ionut's Avatar
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Sep 2017
    Posts
    12
    Reputation
    10
    Quote Originally Posted by ftoyo View Post
    Sincer, niciodata n-am verificat bornele dupa un drum lung. M-am uitat la altele. Nici autorul nu ne spune daca e un drum de 1000 km sau unul de 5 km.
    Distanța parcursă nu contează, se īntāmplă aleator.

  6. #6
    Membru junior balaiban_ionut's Avatar
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Sep 2017
    Posts
    12
    Reputation
    10
    Quote Originally Posted by ftoyo View Post
    Daca ar fi fost bine reconditionat tensiunea de incarcare ar fi fost 14.2V si 13.9, 13.8V cu ceva consumatori. Verifica cat incarca la bornele de iesire de la alternator si apo pe bornele bateriei. S-ar putea sa ai surprize.
    Momentan folosesc un voltmetru de brichetă, ca să nu stau mereu cu multimetrul īn mașină. Ieri am testat pe o mașină identică și īn mers (AC, faruri , radio) nu sare de 13.9V.
    Voltmetrul nu este de precizie, l-am verificat cu un fluke și corespunde undeva la 14.0 V deci ai dreptate.

    Asta cu verificatul tensiunii la bornele alternatorului vreau s-o fac comparativ cu tensiunea pe baterie, cred că pot identifica dacă sunt căderi de tensiune.
    Mai exact unde anume ar trebui să măsor (pe alternator)?

  7. #7
    Membru senior
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Feb 2019
    Posts
    198
    Reputation
    11
    -
    Exista o mufa cu 4 pini (la alternator). Acolo trebuie masurat. Sau urmareste firul care vine de la baterie (+). Daca ai 14V cu consumatorii porniti e ok. Cei 14.2-14.4V - la ralanti fara consumatori.

  8. #8
    Forum Fan
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Aug 2017
    Posts
    526
    Reputation
    76
    Toyota C-HR hibrid,Hilux 2.4 D4D AT
    Daca se incing bornele, contactul imperfect e chiar acolo la borne. Nu e numai inelul ala care intra pe borna ci si firele alea care sunt prinse de inel se mai acopera de oxid si altele.
    Poti cumpara 2 borne noi, nu sunt chiar o avere, sau curatate bine alea vechi, si refacuta conexiunea chiar acolo la intrare ( practic scoti cablul de pe inelul ala, il cureti bine si pe ala cu spray de contact, mai tunzi din capetele mai uzate si le pui la loc.) La o masina de varsta asta toate conexiunile, furtune fie de apa fie de aer etc trebuie inspectate si tinute din scurt si sa incepi sa le refaci, inlocuiesti pe cele care arata mai obosite.. Te va salva de multe batai de cap in viitor.

  9. #9
    Membru senior
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Feb 2019
    Posts
    198
    Reputation
    11
    -
    Daca ar fi fost un contact imperfect la bornele bateriei fii sigur ca nu ar mai fi pornit masina.

  10. #10
    Forum Fan
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Aug 2017
    Posts
    526
    Reputation
    76
    Toyota C-HR hibrid,Hilux 2.4 D4D AT
    porneste, numai ca se incinge borna . In timp nu o sa mai porneasca..Cablul ala e destul de lung si gros , ca sa fie fierbinte la borna trebuie sa fie gen rosu in capatul celalalt...

  11. #11
    Membru junior balaiban_ionut's Avatar
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Sep 2017
    Posts
    12
    Reputation
    10
    Nu am nici cea mai mica problema la pornire.
    Le voi demonta pe ambele si le voi verifica si eventual le voi cositori in zona unde este sertizat cablul in papuc. Am mai vazut ca este un punct de contact cu caroseria chiar sub tăvița bateriei care poate oxida

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •