Results 1 to 7 of 7

Thread: Scadere si crestere turatie la relanti

  1. #1
    Membru junior
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Dec 2017
    Posts
    2
    Reputation
    10
    toyota avensis

    Scadere si crestere turatie la relanti

    Click image for larger version. 

Name:	20180415_125247.jpg 
Views:	58 
Size:	4.23 MB 
ID:	18083Click image for larger version. 

Name:	20180415_125252.jpg 
Views:	65 
Size:	3.74 MB 
ID:	18084Am citit zile intregi,deoarece am intimpinat aceasta problema.Dupa ce am eliminat toate cauzele enumerate pe forumuri(baterie subdimensionata,garnitura evacuare intre catalizatoe si evacuare etc) mi-am luat inima in dinti si am demontat (o sa incerc sa pun poza cu piasa) evident dupa o temeinica documentare,piasa prinsa de bloc in care intra aerul.Ca sa nu o stricati va spun sa scoateti borna de la baterie si sa nu incercati curatarea pe loc(doar cu furtunul de la are dat jos0din 2 motive-curatarea nu va fi eficienta -miscand clapeta cu borna pusa este posibil sa stricari motorasul mecanismului..
    Desfacut colierele de la aer si cele de la lichidul de racire (ca sa evitati pierderea lichidului folositi 2 suruburi de 8mm bagate pe furtune) desfaceti 4 suruburi cu cap de 10mm si scoateti piesa.o sa vedeti ca la interior are depuneri de mizerie cu gaze si ulei care trec de clapeta si spre aer.Cu in spray de curatat carburatoare (sau orice spray degresant dar care sa nu lase grasime)curatati pe ambele parti.Cand treaba e bine facuta de o parte si de alta a clapetei intre clapeta si corpul piesei o sa vedeti o fanta de lumina .Montati la loc in ordine inversa.am curatat suplimentar si senzorul de la filtru de aer doar cu spray fara pensula fara nimic(are o chestie super fina acolo).Facut probe si am eliminat problema motorul nu mai are variatii de turatie la relanti.

  2. #2
    Forum Fan vvt-i_fan's Avatar
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1,074
    Reputation
    85
    2018 Honda Civic Sport Plus - 1.5 VTC Turbo
    Si daca ai miscat pozitia clapetei, ai pus-o la loc in fix aceeasi pozitie?

    Mai simplu, fara demontarea clapetei, se pune contactul si cineva tine acceleratia apasata la podea in timp ce a doua persoana curata clapeta. Sau, se poate bloca pedala de acceleratie la podea.
    2018 Honda Civic Sport Plus - 1.5 VTC Turbo

  3. #3
    Membru junior
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Dec 2017
    Posts
    2
    Reputation
    10
    toyota avensis
    Mi-a facut cineva (profesionist )o astfel de curatare a tinut fix 3 luni,daca misti cat mai putin clapeta nu se intimpla mimic(chiar si daca o misti mult o lasi si revine singura).asa poti face o curatare foarte buna pe ambele fete,partea cea mai murdara fiind spre motor(datab fiind pozitia inclinata fara demontare mizeria unde se duce?)

  4. #4
    Forum Fan vvt-i_fan's Avatar
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1,074
    Reputation
    85
    2018 Honda Civic Sport Plus - 1.5 VTC Turbo
    Mizeria se duce pe instrumentulul pe care il folosesti la curatat. In cazul meu, pentru asa ceva folosesc de cand am masina servetele umede de sters bebelusii la partea dorsala. Nu lasa scame si curata bine. Clapeta se curata pe ambele fete, avand in vedere faptul ca ea este deschisa (prin pedala de acceleratie) la maxim, la fel si corpul clapetei in spatele clapetei. Simplu si fara sa fie nevoie de nici un profesionist, doar de cineva care sa apese pe acceleratie avand contactul pus (sotie / prietena, copil, vecin, etc).

    Nu ai cum curata sub muchiile clapetei (acolo unde de fapt se aduna mizeria care afecteaza) fara sa misti clapeta, fara sa o deschizi.

    Recomand operatiunea cu motorul cald, altfel ralantiul la pornire (la rece) se duce in balarii.
    Last edited by vvt-i_fan; 17-04-2018 at 06:47 PM.
    2018 Honda Civic Sport Plus - 1.5 VTC Turbo

  5. #5
    Membru junior
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Oct 2016
    Location
    Timisoara
    Posts
    11
    Reputation
    10
    Toyota Avensis T25, 2.2 D4D
    Despre ce piesa este vorba ?

  6. #6
    Membru junior Paully's Avatar
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Aug 2009
    Location
    Motru
    Posts
    77
    Reputation
    10
    Toyota Avensis 1,8 VVTi
    Salut. Am curatat si eu clapeta ( de fapt corpul clapetei) de cateva ori... Clapeta revine la pozitia initiala doar ca la primele porniri va avea un relanti neregulat pana isi calculeaza din nou amestecul, apoi revine la parametri normali. Intr-adevar, depunerile de pe marginea clapetei pot fi un motiv de relanti neregulat.

  7. #7
    Forum Fan vvt-i_fan's Avatar
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1,074
    Reputation
    85
    2018 Honda Civic Sport Plus - 1.5 VTC Turbo
    Pe varianta data de mine mai sus singurul efect este un ralanti crescut fata de normal la prima pornire. Motiv pentru care recomand operatia cu motorul cald (basca e si mai usor de curatat) pentru ca la prima pornire, la cald, ralantiul sta pe la 1600rpm (la rece se duce bine peste 2000 si chinui motorul degeaba). Asta se intampla tocmai pentru ca in timp ECU comanda deschiderea clapetei din ce in ce mai mult (pe masura ce se aduna depuneri) iar dupa curatare deschiderea este prea mare, depunerile fiind inlaturate (diferentele, evident, sunt foarte mici).
    Dupa curatare iau mereu masina la o plimbare in trafic urban sau simulat urban, merg cativa km, apoi stationez, mai merg cativa, iar stationez. La fiecare stationare ralantiul coboara incetisor cateva sute de rpm, pana ajunge la valoarea normala aferenta conditiilor (650 / 750), in general ii ia vreo 4-5, maxim 6 stationari. Apoi acasa si aia e, ulterior totul este normal.
    2018 Honda Civic Sport Plus - 1.5 VTC Turbo

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •