Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 30 of 63

Thread: Impresii despre Yaris 1.3 vvti MM

  1. #1
    Membru junior
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Bucuresti
    Posts
    20
    Reputation
    10

    Impresii despre Yaris 1.3 vvti MM

    Primii 1k cu Yaris multimode.... Un drum Brasov, dus prin Sinaia, intors pe la Cheia. Ce pot sa zic, masinuta se comporta foarte bine, cutia de viteze se adapteaza excelent la tipul de drum si la stilul de condus, totusi, nu e o masina cu care sa faci "fite". Comoda, economica(5,7l/100km in conditiile de pe DN1 29 dec), dar cam atat. Pentru pretentiile mele e mai mult decat ok, dar nu recomand pentru cei cu un stil sportiv(oricum nu cred ca era cazul )
    In rest... ce sa zic, nu am "greierashi" sau alte zgomote suspecte, nu pot sa ma plang de zgomotul motorului dacat daca trec de 130km/h cand incepe sa se simta, foarte stabila dar un pic cam rigida(normal dupa parerea mea), frane excelente.... Ah, sa nu uit, fratilor, nu va luati senzori de parcare! Groaznic! Am ajuns sa ma dau jos din masina sa vad daca nu cumva sunt prea aproape de ceva , tipa una la mine, nasol, mai ales pt un sofer care nu s-a bazat niciodata pe asa ceva.
    Altceva... sunt foarte incantat de spatiu, dupa parerea mea este cea mai gandita la clasa asta si am avut ocazia sa ma urc in 207, polo, colt si noul corsa. E adevarat ca eu am sarit din matiz, dar totusi.... Cam atat deocamdata, mai vedem pe parcurs ce se mai intampla, azi ma duc la revizie.

  2. #2
    Membru senior
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Bucuresti
    Posts
    162
    Reputation
    20
    Sa te bucuri in continuare de masina si la cat mai multi km fara probleme.
    Cu senzorii de parcare o sa te obisnuiesti.
    Mie mi-au folosit pentru ca trecusem de la break la berlina si nu eram obisnuit sa mai am ceva dupa geamul din spate.
    Oricum nu sunt foarte precisi(banuiesc ca avem acelasi tip-pusi de la reprezentanta) in momentul in care incepe sa tipe STOP ar mai fi loc de manevrat.
    In viitor o noua Toyo,pentru moment job car....

  3. #3
    Membru junior iulian33's Avatar
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Iasi
    Posts
    3
    Reputation
    10
    cred ca Yaris Sol 1.3 VVT-i in curand
    @ cristimard : Daca nu ma insel ti-ai luat culoarea orange. Cum ti se pare fata de catalog ? Eu nu am vazut nici o Yaris in realitate cu culoarea asta si ma cam bate gandul spre ea.

  4. #4
    Membru junior tudor's Avatar
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Iasi
    Posts
    92
    Reputation
    10
    Toyota Avensis
    La cat mai multi km cu ea ! Sa o porti sanatos! Mai multe impresii odata ce parcurgi mai multi km.
    Toyota Avensis

  5. #5
    Membru junior
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Bucuresti
    Posts
    20
    Reputation
    10
    Multam fain de urari! Culoarea este deosebita, cea reala(de pe masina) este diferita de cea din catalog. Mie mi se pare cea mai potrivita pentru masinutza asta. Ar mai fi acel abastru-gri(nu stiu exact cum se numeste nuanta ), dar eu am optat pt asta pentru ca mi se pare mai vesela.
    In rest... am 2000km cu ea si sunt din ce in ce mai incantat. Transmisia asta Multimod este, dupa parerea mea, ceva de viitor. Masina se apropie de performantele uneia cu transmisie manuala, dar este cu mult mai confortabila, nu mai vorbim de economia de combustibil. Urban, in conditii de "iarna"(daca asta se mai poate numi iarna) nu am reusit sa sar de 7.5 l/100km, decat daca o calc serios, ceea ce este inutil in conditiile de trafic actuale. In afara imi ia cam 5-5,5 l/100km, e adevarat ca am sarit destul de rar de 120 km/h. Cam asta e, in continuare sunt nemultumit de alegerea mea de a-mi monta senzori de parcare, cred ca pana la urma o sa renunt la avertizarea aceea vocala pentru ca ma calca pe nervi!
    O intrebare: Stie cineva daca duzele de la spalarea parbrizului se pot regla? Cea din dreapta stropeste cam pe mijloc, as vrea sa o dau mai in dreapta si nu m-am prins cum se face chestia asta, mi-e frica sa o fortez in vreun fel...

  6. #6
    Membru senior
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Bucuresti
    Posts
    162
    Reputation
    20
    Nu incerca sa reglezi tu duzele de la stergatoare cu vreun ac ceva,le poti strica.
    Du-te la service trebuie sa le ia 5 minute sa faca treaba asta.
    In viitor o noua Toyo,pentru moment job car....

  7. #7
    Membru junior
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Bucuresti
    Posts
    20
    Reputation
    10
    mda... banuiam io ca asta tre sa fac, e cam incomod totusi sa merg acolo doar pentru asa ceva. Pana la urma cred ca le las asa, am impresia ca am devenit cam mofturos de cand miam pus fundu' in asemenea masina...

  8. #8
    Membru senior
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Bucuresti
    Posts
    162
    Reputation
    20
    Esti posesor de Toyota,e normal sa fi mofturos.
    In viitor o noua Toyo,pentru moment job car....

  9. #9
    Membru junior iulian33's Avatar
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Iasi
    Posts
    3
    Reputation
    10
    cred ca Yaris Sol 1.3 VVT-i in curand

    Wink

    @cristimard: Te rog adauga cateva poze cu mashinutza. Sunt sigur ca arata fain, dar as vrea sa o vad cat de cat in realitate.

    Mersi

  10. #10
    Membru junior tudor's Avatar
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Iasi
    Posts
    92
    Reputation
    10
    Toyota Avensis
    Ce face exact transmisia multimode?
    Toyota Avensis

  11. #11
    Membru junior
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Bucuresti
    Posts
    20
    Reputation
    10
    O sa pun poze cat de curand. Va trebui sa-i fac o baitza totusi ...
    Transmisia multimod este o transmisie normala, diferenta este ca partea de schimbare de viteze este preluata in totalitate de un computer si niste servomotoare electrice. Asta inseamna ca nu mai ai pedala de ambreiaj, desi ai o cutie identica cu cea de pe masinile cu transmisie manuala. Avantajele sunt in privinta consumului si confortului, in detrimentul unor performante mai... sportive. Desi eu sunt multumit de cum se comporta, mai ales ca este o cutie de viteze adaptiva la stilul de condus, chestie probata de mine personal. Adica daca chiar vrei sa o duci in ture nu se supara, daca apesi pe acceleratie frecvent peste jumatate incepe sa schimbe tarziu. In plus are si u n mod de schimbare manual, asemanator cutiilor cu schimbare secventiala si inca o optiune de stil sportiv de condus. Ceva probleme am avut pe drumuri in rampa, a durat ceva timp pana a inteles saracutza ce vreau de la ea, dar pe urma am ramas uimit de modul in care schimba si superior si inferior. Nu vreau sa ma gandesc cata matematica si fizica este in calculatorul ala ca ma ia durerea de cap. Mai ramane de vazut cum e cu fiabilitatea, dar nu-mi fac mari probleme, doar vorbim de Toyota, nu?

  12. #12
    Membru junior tudor's Avatar
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Iasi
    Posts
    92
    Reputation
    10
    Toyota Avensis
    Multam mult pentru lamuriri! Chiar eram curios...Astept sa vad si pozele(mai ales la interior). Numai bine.
    Toyota Avensis

  13. #13
    Membru junior
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    7
    Reputation
    10
    Va salut,
    Am si eu una de o luna. Incepator fiind poate ma ajutati cu un sfat. Am fost incantat de faptul ca am scapat de schimbator si ambreiaj, pe buna dreptate de altfel, condusul devenind o placere. Am insa probleme cu manevrarea in spatii inguste si in panta / rampa. Parcarea si iesirea dintr-un spatiu limitat aflat in panta / rampa e un adevarat chin. Deocamdata singurul mod in care reusesc sa o manevrez este cu frana de mana trasa peste jumatate. Este corect asa ? Am cautat si ceva informatii despre cutia asta insa mai mult decat producatorul si o schema de principiu nu am gasit.

    Multzam pentru ajutor

  14. #14
    Super Moderator LittleM@n's Avatar
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Micutza capitala
    Posts
    3,282
    Reputation
    91
    Avensis T25 1CD-FTV
    Credeam ca este mult mai usor cu automata...
    baga in a intaia atunci si accelereaza mai mult un pic si elibereaza apoi usor frana, poate merge

    P.S.: frana de picior, n-ai treaba cu frana de mana

  15. #15
    Membru junior
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    7
    Reputation
    10
    Hai, nu ma lua la misto !

    Una la mana: ca nu ai voie sa apesi simultan si pe frana si pe acceleratie deoarece computerul ala destept nu mai stie ce sa faca.
    In al doi-lea rand, dak incerci sa o menti numai din acceleratie se simte imediat mirosul ambreiajului; facand abstractie de faptul ca in manual, tot la a doua pagina, scrie sa nu faci asta.
    Merci pentru incercare, numai bine !

  16. #16
    Membru senior mushu's Avatar
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    Constanta
    Posts
    129
    Reputation
    10
    Toyota Yari d-4d Sol 90 Cp
    salut din cate stiu eu si am condus cam 3 automate cand vrei sa faci manevre pe modul automat o tii din frana de picior ea plecand foarte usor singurica pana la o limita acceptabila, la fel faci si la mersul innapoi eu asa stiu
    daca vrei sa maresti viteza pur si simplu accelerezi ushor...si daca e prea mult franezi
    sper sa iti fie de folos

  17. #17
    Membru junior
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    7
    Reputation
    10
    Salut ,
    Problema este ca transmisia multi mode nu se comporta ca o cutie clasica automata, in sensul ca daca esti in rampa iti pleaca inapoi. Ea pleaca inainte doar pe o suprafata plana. Chiar si aici daca ai o piatra sau altceva nu pleaca. Daca incerci sa pleci doar din acceleratie (in rampa) are loc tot procesul de cuplare a ambreiajului si primei trepte - care dureaza ceva - si ai toate sansele sa mearga inapoi, pentru ca ulterior sa porneasca cu un salt (daca ai ratat-o pe cea din spate o iei pe cea din fata).
    Multumesc.

  18. #18
    23nst
    Guest
    nu poti sa tii frana apasata usor cu stangul si cand accelerezi cu dreptul, eliberezi frana?
    nu merge asa?

  19. #19
    Membru junior
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    7
    Reputation
    10
    Nu am vrut sa fac experiente.
    Din cate stiam eu toti producatorii recomanda sa conduci doar cu un picior tocmai pentru a nu apasa simultan ambele pedale. Daca nu o sa gasesc pe cineva sa ma ajuta o sa incerc si asta. Daca apas frana ambreiajul ar trebui sa decupleze, daca apas acceleratia sa cupleze, in ultima instanta o sa incerc. Nu mi se pare normal sa vinzi un produs si sa nu dai detalii despre cum se utilizeaza, si asta nu numai la noi - nu am gasit nicaieri.
    Problema este ca nici nu stiu daca asa trebuie sa functioneze, de asta am scris aici, voiam sa obtin si de la un alt posesor confirmarea ca macar e in regula masina.
    Multumesc.

  20. #20
    Membru senior mushu's Avatar
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    Constanta
    Posts
    129
    Reputation
    10
    Toyota Yari d-4d Sol 90 Cp
    sincer cel mai simplu daca zici ca e asa...e sa o "tii" din frana de mana e mai ushor...accelerezi ushor ea da sa plece dai drumu la frana de mana cam asa si te ajuta sa iti dai seama mai apoi cat sa accelerezi si sa nu mai smuceasca

  21. #21
    23nst
    Guest
    la noi in RO sunt mai rare automatele, asa ca...
    (eu mi-am propus ca urmatoarea masina sa aiba cutie de viteze automata)
    nu cred ca are ceva daca tii frana cu stangul...
    gandeste-te, daca vrei sa pleci cu scartait de roti, cum faci?
    tii frana cu stangul, apesi acceleratia la podea si eliberezi brusc frana
    ar trebui sa mearga si in situatia ta (dar mai finut executata)

  22. #22
    Membru junior
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    7
    Reputation
    10
    Va salut,
    Am gasit ceva care-mi intareste convingerea ca tot frana de mana ar fi solutia:
    "I don't know about servicing the gearbox/clutch. What I do know is you HAVE to use the handbrake if the car is in any type of slope at all. You have to give enough acceleration for the car to move forward before you release the handbrake or you will roll back very quick as the car feels like it is in neutral!! This is something you must be aware of if you have only every driven full automatics so you have to adjust your driving style.

    However if the road is level, when you select E and take you foot off the brake the car does move slowly forward."
    Poate mai aveti si alte idei ?
    Numai bine

  23. #23
    Super Moderator LittleM@n's Avatar
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Micutza capitala
    Posts
    3,282
    Reputation
    91
    Avensis T25 1CD-FTV
    ma, io tot as incerca cum am mai zis, si nu te iau la misto;
    apasa acceleratia la jumate, si apoi incepi sa eliberezi frana, si vezi daca cupleaza pana sa elibereze de tot frana...imi vine greu a crede ca au facut-o sa folosesti tot timpul frana de mana la pante...
    vezi sa nu ai masina in fata si-n spate

  24. #24
    Membru junior nitro's Avatar
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Bucuresti
    Posts
    11
    Reputation
    10
    aygo+ multi mode
    am si eu aceeasi problema pe aygo
    singura solutie e sa folosesti frana de mana

  25. #25
    Membru junior
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    7
    Reputation
    10
    Multumesc pentru confirmare, dupa cat am cautat sa aflu ceva despre asta chiar ma asteptam sa am eu o problema la Yaris. Reusesti sa te descurci cu frana de mana sau eviti situatiile la limita (unde cu transmisie clasica ai putea sa o manevrezi) ?
    Numai bine !

  26. #26
    Membru junior Adriana's Avatar
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    Bucuresti
    Posts
    73
    Reputation
    10
    Toyota Yaris 1,3 MM Luna mai 2006
    salutare

    instructorul m-a invatat sa folosesc frana de mana in cazurile astea pe cutia manuala si asa am facut din prima zi cu cutia MM la Yaris si a fost OK. fac in fiecare zi panta de la Cotroceni si la coborare si la urcare in 90% din cazuri suntem la pas cu stationari lungi. am avut in masina posesor de masina cu cutie automata clasica si s-a socat cand m-a vazut ca tot frec frana de mana, dar s-a convins ca cutia asta e altfel si nu ai cum numai din pedale (doar daca nu vrei sa ai probleme cu cei din fata/spate).
    in nici un caz sa nu-i dai drumul la vale fara sa o bagi in viteza daca esti in trafic. ea o ia frumos la vale, isi ia avant, numai ca daca vrei sa o bagi totusi in viteza trebuie sa calci frana si l-ai luxat pe cel din spate.
    la deal, daca e de stat, eu o scot de tot din viteza si o tin numai din frana de mana. piciorul pe frana timp indelungat incinge ambreajul si masinuta incepe sa piuie.

  27. #27
    Super Moderator LittleM@n's Avatar
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Micutza capitala
    Posts
    3,282
    Reputation
    91
    Avensis T25 1CD-FTV
    Ce chestie, din tot de povestesc utilizatorii la toate prostiile, ma conving pe zi ce trece, ca tot ce se inventeaza nou, se inventeza doar ca sa-ti ia ochii, nu ca e neaparat necesar...asa cum este cutia M/M...nu e mai buna tot manuala pana la urma?
    Eu tot la motor cu benzina cu cutie manuala raman

  28. #28
    Membru junior
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    7
    Reputation
    10
    Multumesc Adriana,
    Problema este ca nu exista un manual de utilizare clar pentru transmisia asta. Cum te descurci la parcarile in panta/rampa ?
    Pentru Little: pot sa te asigur ca are si multe parti bune transmisia MM ( pana la urma tot manuala e dar robotizata), de fiecare data cand plec de la semafor ma intreb daca nu am gresit culoarea, eu sunt la 50 de m in fata si inca nu a mai plecat nimeni; sunt atatea situatii in trafic solicitante in care nu-ti arde de ambreiaj/ viteza /ambreiaj. Pe masura ce conduc ii descopar tot mai multe calitati insa e totusi o automata de buget mic, are si minusuri.
    Pa!

  29. #29
    Membru junior
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Jun 2007
    Posts
    4
    Reputation
    10
    Yaris 1.3 VVTI MM

    MM in rampa

    In cartea masinii scrie destul de clar sa se foloseasca frana de mana la plecarile din rampa fiindca altfel este solicitat prea mult ambreiajul si e posibil sa crape la un moment dat ( de altfel la fel ca la manuale )

    Totusi daca masina fiind in rampa se baga in E, masina merge f putin inapoi apoi se tureaza putin motoru automat si o tine pe loc. ( depinde si de inclunatie dar nu mi s-a intamplat niciodata sa nu se opreasca ) - asta binenteles daca ti-e lene sa folosesti frana de mana.

    Pentru parcare de asemenea scrie in cartea ei ca se lasa in pozitia R atunci cand e masina in panta sau drum in aliniament, si in pozitia E cand e masina in rampa

    Conduc o yaris 1.3 cu mm de vreo 11k km si sunt f multumit de cutie, atat pe modul E ( automat ) cat si pe cel manual, Tot timpul cand merg pe serpentine sau in urcare/coborare schimb pe manual pentru a avea cuplu bun la urcare si frana de motor la coborare

    Singurul lucru care nu imi place e ca nu are schimbatorul manual pe volan

    Asfalt uscat

  30. #30
    Membru junior bebelacus's Avatar
    BasicPost Thanks/Likes
    Join Date
    Sep 2007
    Posts
    74
    Reputation
    10
    salutare!
    e cineva din constanta cu M/M ? va rog frumos, vreau si eu M/M dar nu stiu exact cum merge si as vrea sa vad despre ce e vorba, caci dealerii astia nu au nimic cu M/M.
    eu am avensis d-4d 126 cp dar nu exista optiune automata, din pacate. si am mai inteles ca e si usor diferita de o cutie automata standard.

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •