PDA

View Full Version : Ce motorina puneti in D4-D ?



alex
03-12-2006, 06:57 PM
Ce motorina folositi ?

MARIUS
17-12-2006, 07:30 PM
Eu pun Rompetrol euro 5 care e undeva la 3,48RON.Pune cineva Top Nordic de la Petrom?Am inteles ca f buna si e si ieftina...

Xllerator
18-12-2006, 01:32 AM
Eu pun Efix, pentru ca imi scade consumul drastic fata de motorina normala de Petrom. Motorul trage foarte bine, dar e nitel mai zgomotos.

DMX
18-12-2006, 11:56 PM
-am si eu o intrebare , cum se comparta D4-D cu motorina de la noi !!! , am auzit ca nu prea ar fi buna motorina de la noi ptr acest motor ????

Xllerator
19-12-2006, 04:37 PM
Pai si cum vrei sa ne dam seama daca e buna sau nu? :) Eu zic ca e, motorul merge, sint multumit.

DMX
19-12-2006, 04:48 PM
-daca merge , o fii buna !!!! NU ?? vorba ta

metalu
15-01-2007, 07:56 PM
am facut plinul cu top nordic diesel.dupa vreo 50 km,parca s/a schimbat mersul motorului.toarce mai bine,un plus de forta la demaraj.
sa vad cum ies la consum.
in ultima vreme,am vazut ca majoritatea mol-urilor au fost preluate de petromv

Dan83370
23-01-2007, 08:58 PM
OMV euro 5

CosminBad
03-02-2007, 01:32 PM
alimentez de la un particular. are marfa Lukoil sau mai nou , Rompetrol. A fost ok in toate cazurile.

Legionaru'
03-02-2007, 02:13 PM
Ieri am trecut pe la service si un Land Cruiser venise ca avea probleme cu un injector. Au desfacut filtru de motorina si era plin de gunoaie si mirosea a gaz.La intrebarea "de unde alimentati" a raspuns "de la un partener Rompetrol".

d-rive
03-02-2007, 11:27 PM
pai sa va spun eu, eu la OCtavia mea TDi bag motorina de la camioane, cred ca este Euro4 ca e de peco oricum si mai bag si de la salupe, asta tot de la peco e si vreau sa va zic ca merge masinuta de rupe, nu prea a mai vazut de la Petrom sau de la OMV de multisor.

Vreau sa va zic ca ce torn in rezervor vad cu ochii mei, am o palnie care retine apa si impuritatile, am 20k cu masina si NU am schimbat niciun filtru la revizia de 15k, le schimb abia la revizia de 30k, cum ziceam masina merge uns si nici nu am simtit vreo diferenta cand am bagat numai OMV din aia austriaca, fie de vara fie de iarna. V-am zis astea ca sa comparam motoarele intre ele, sa vedem daca sunt sau nu sunt pretentioase la motorina.
Parerea mea e ca nici japonezele nu au de ce sa faca nazuri la motorina de la noi, fie ea si de camion.
Daca gresesc cu ceva sa nu aruncati cu pietre ca inteleg de vorba buna :P

CosminBad
05-02-2007, 12:11 PM
conteaza si unde e depozitata marfa pana ajunge la tine in rezervor , ce pompe are partenerul Rompetrol si mai ales ce bazine. Si cisterna e important sa nu fie vreo vechitura sau sa o foloseasca la transport de diferiti combustibili fara sa o spele dupa aceea.

virtualm
16-02-2007, 12:31 AM
Am gasit specificatii la combustibili in site la petrom
http://www.petrom.com/romana/petroliere.htm

Pe mine ma interesa cantitatea de sulf in OMV euro 5... sunt cam toate acolo.

VM

Alexandru Olteanu
08-04-2007, 11:10 AM
Ce motorina folositi ?




Eu pun lukoil euro 5 si merge masina foarte bine

Oestereich
08-04-2007, 11:21 AM
Cat am avut diesel am pus numai de la OMV si a fost mai mult decat OK !
Am incercat 1 data de la Mol si facea ca toate alea....
Eu zic OMV......

georgestoica
25-04-2007, 04:16 PM
OMV numai OMV si daca nu am incotro si ma prinde pe picior gresit cu rezervoru gol si sunt prin tara bag si de la rompetrol..da rar..Masina merge impecabil, Oestereich tare ma bucur ca te-am ascultat

Oestereich
26-04-2007, 09:00 PM
OMV numai OMV si daca nu am incotro si ma prinde pe picior gresit cu rezervoru gol si sunt prin tara bag si de la rompetrol..da rar..Masina merge impecabil, Oestereich tare ma bucur ca te-am ascultat

Si eu ma bucur ca te-ai linistit si te bucuri de masinuta !
Bem o bere pe tema asta dupa ce vine si a mea....
Fac cinste !!:punk:

P.S.Pana atunci am descoperit una parcata la Stadionul Lia Manoliu , pe care o admir cu sotia de cate ori iesim la plimbare....:blush: Sper ca proprietarul sa nu se supere !!!!:thumbsup:

C_R_Y
30-04-2007, 11:17 PM
Am fost in Vama weekendu asta si la intoarcere am cautat un OMV sau PetromV sa alimentez si nu am gasit si am decis sa bag de la Lukoil d'aia Euro5. Masinutza merge binisor DAR cand ii dau talpa intr-a 2-a sau chiar si a 3-a simt cateva poticneli pe la 2600 de ture dupa care pe la 3000 isi revine si accelereaza uniform. Sa fie de la motorina oare ? Normal ca o sa astept sa alimentez iar de la OMV sa vad daca se schimba situatia, daca da e clar ca nu o sa mai intru in Lukoil nici sa-mi iau servetele. :)

Alexandru Olteanu
01-05-2007, 03:56 PM
c r y mai afcut curios si o sa incerc si eu sa vad cum merge cu motorina de la omv da eu sunt multumit cu asta de la lukoil

Sibo
03-05-2007, 12:36 PM
Eu cred ca cel mai important este cât de noi/curate sunt rezervoarele din respectivele statii.

mirmidon
06-05-2007, 03:59 PM
pai sa va spun eu, eu la OCtavia mea TDi bag motorina de la camioane, cred ca este Euro4 ca e de peco oricum si mai bag si de la salupe, asta tot de la peco e si vreau sa va zic ca merge masinuta de rupe, nu prea a mai vazut de la Petrom sau de la OMV de multisor.

Vreau sa va zic ca ce torn in rezervor vad cu ochii mei, am o palnie care retine apa si impuritatile, am 20k cu masina si NU am schimbat niciun filtru la revizia de 15k, le schimb abia la revizia de 30k, cum ziceam masina merge uns si nici nu am simtit vreo diferenta cand am bagat numai OMV din aia austriaca, fie de vara fie de iarna. V-am zis astea ca sa comparam motoarele intre ele, sa vedem daca sunt sau nu sunt pretentioase la motorina.
Parerea mea e ca nici japonezele nu au de ce sa faca nazuri la motorina de la noi, fie ea si de camion.
Daca gresesc cu ceva sa nu aruncati cu pietre ca inteleg de vorba buna :P
Vreau si eu o palnie din asta...de unde se poate cumpara?

Roman Bogdan
31-05-2007, 05:05 PM
Din start numai pareri de rau pentru OMV si Mol.La Mol am avut card de companie din acela cu garantzie de 5000Euro si am pus la un Leon 1.6 benzina cam 4 ani.La benzina erau cel mai buni mai ales ca si respectau cifra octanica iar iarna niciodata n'am avut apa in rezervor sau ceva.Mai ales ca Mol 98 era 98 nu aditivata ca la Omv/Petrom.La respectivii austrieci tzin minte ca puneam de aia de 100 si la un moment dat a fost o faza cu "punetzi de 95 si va dam separat un aditiv si o aducem la 100:))" Ceea ce nu e chiar acelasi lucru:(
La motorina cel mai bun consum l'am avut pe eFix si am fost chiar f surprins.Mentzionez ca merg mult din Bucuresti pina la Suceava ,Bacau Iasi,Sibiu si la drum se intinde bine masina.Ce am remarcat e ca trepideaza in acceleratzii si eu zic ca e de la cantitatea de sulf.E buna si pt detergentul din ea care spala toate alea la motor.Acum pun Euro 5 de la Rompetrol si a crescut putzin consumul ,fiind mai buna motorina (cam cu 0.8 sa zic) dar extraordinara masina si la sunet si la putere.
Consumul meu e de 4.3-5 la drum lung cu eFix si 4.5 - 5.5 cu Euro 5. ceea ce cu Mol sau PetromV....n'am atins niciodata.

boggy77
05-06-2007, 02:45 PM
Premium Diesel de la PetromV (am votat "altele" la sondaj ). Mi s-a parut ceva mai buna decat cea Premium de la OMV, si mai ieftina la unele benzinarii (3,24 RON pe Mihai Bravu).

C_R_Y
06-06-2007, 08:26 AM
Premium Diesel de la PetromV (am votat "altele" la sondaj ). Mi s-a parut ceva mai buna decat cea Premium de la OMV, si mai ieftina la unele benzinarii (3,24 RON pe Mihai Bravu).

Si eu am gasit Premium Diesel mai ieftina la o benzinarie Petrom V si nu gasesc explicatia. De ce doar la unele e mai ieftina? Sa fie diferenta de calitate ?

mirmidon
06-06-2007, 08:36 AM
Diferenta de calitate o putem testa la drum lung ...cu cat viteza maxima atinsa este mai mare, cu atat motorina e mai buna calitativ :thumbsup:

costin
21-06-2007, 10:19 AM
Folosesc motorina de la Petrom. Dar, in Bucuresti bag mereu de la aceeasi benzinarie, iar cand sunt prin tara incerc sa gasesc o benzinarie Petrom sau PetromV cat mai centrala in orasul respectiv si cu cat mai multe masini la pompa.

mirmidon
21-06-2007, 11:33 AM
Cica daca e motorina mai bruta are puterea calorica mai mare...si masina e mai nervoasa. Problema e sa fie si filtrata :d

Predator
21-06-2007, 12:15 PM
Nu stiu cate statii mol aveti dumneavoastra acolo in Bucuresti.
Ce va pot spune eu este ca, motorina de la mol are un continut de sulf mai mic decat cea de la Petrom/OMV.

mirmidon
21-06-2007, 12:17 PM
la ce ajuta asta?

Predator
21-06-2007, 12:46 PM
la ce ajuta asta?
Injectoare
Depuneri reduse pe turbina, EGR+galerie, supape

arhip
23-06-2007, 07:26 PM
eu am YARIS model 2006 si pun motorina de la OMV euro 5 si imi consuma 6.5l la 100km(cu aerul pornit),dar am aflat ca esta mai subtire decit euro 4 si deaceea consuma mai mult.ati mai auzit asta? va rog comentati pe aceasta tema,multumesc.

mirmidon
24-06-2007, 09:33 AM
@Predator: Pot spune ca exista versiunea opusa : sulful ajuta la ungerea sistemului dar este factor poluant. Deci lipsa acestuia de fapt este pentru mediu dar nu neaparat ajuta motorul ...Recomandarea mea este sa folositi pe cat posibil motorina care este recomandata de producator...nu cea superioara (poate, insa cea inferioara sa nu-i cauzeze)

Predator
25-06-2007, 12:07 AM
@Predator: Pot spune ca exista versiunea opusa : sulful ajuta la ungerea sistemului dar este factor poluant. Deci lipsa acestuia de fapt este pentru mediu dar nu neaparat ajuta motorul ...Recomandarea mea este sa folositi pe cat posibil motorina care este recomandata de producator...nu cea superioara (poate, insa cea inferioara sa nu-i cauzeze)

Ungerea sistemului? La pompa de injectie te referi probabil... Dieselurile moderne au sisteme (pompe) de injectie performate care nu mai necesita ungere. La motoarele disesel vechi se baga o anumita cantitate de ulei in motorina. pentru ungerea pompei injectoare...

Si oricum motorina avand continut ridicat de sulf, pe langa poluare mai mare, (functie) de stilul de condus mai poate fi daunatoare motorului datorita cresterii nivelului de depuneri rezultate in urma arderii. depuneri, care pe termen lung, "fac" mai mult decat acea ungere a pompei.

Cris2879
31-07-2007, 10:41 AM
Salutare,
Eu am patit-o acum vreo luna. Luam numai de la petrom(in general doar de la 2-3 statii). Nu prea facea figuri masina si am zis ca nu e nici o problema.
Dar cand sa plec de la job, vineri seara la 18, nu mai vroia sa porneasca si pace.
Am dus-o la Toyo si mi-au spus ca e din cauza motorinei, se infundase injectorul. Mi-au spus sa pun mai mult de la OMV.

mirmidon
31-07-2007, 01:29 PM
Ce masina? cati km are? ce motorina puneai?

Cris2879
31-07-2007, 03:42 PM
Toyota Corolla D4D, 2000cmc.
30000km

Predator
31-07-2007, 10:52 PM
@ Cris2879 > cu ce motorina ai alimentat cand ai avut problema? Top EuroDiesel4 sau Euro Diesel4?

mirmidon
02-09-2007, 11:24 PM
Dar de filtru de motorina nu ati auzit? Nu are voie sa treaca nimic de ala...ca sa infunde injectoarele! Am pus motorina de afara (ungaria austria si nu am sesizat diferenta). Benzina cat sulf contine fata de motorina? si se depune calamina la greu. Conscluzia ar fi ca nu sulful depune calamina. Corect?

bebelacus
05-10-2007, 01:07 PM
io bag OMV premium sau MOL Evo. deci, cea mai scumpa. acum, nu stiu ce sa zic. cind aveam hdi bagam numai MOL ca tragea mai bine decit aia de la OMV si era mai silentios. in ultimul timp am bagat numai OMV dar masina e prea noua ca sa-mi dau seama. voi face urmatoarele 3-4 plinuri de la MOL si sa mai vedem cum e.

Ola
27-10-2007, 12:00 PM
Eu am bagat tot de la OMV, diesel euro 5, dar intr-o zi am ramas aproape pe gol si am tras la un MOL. Am bagat vreo 20 litri si mis-a parut ca masina consuma mai putin si merge mai bine. Hotarat, data viitoare am facut plinul increzator ca MOL EVO ii super buna, dar de la alta statie. Acum cand ii dau talpa in principal in a doua si a treia, parca se pune in bot dar pentru o fractiune de secunda, de mai multe ori. Sper sa nu fie vreo problema pe la turbo si sa fie de la motorina. Acum astept sa se termine sa fac plinul de la OMV ca si inainte. Voi ce ziceti, sa bag un aditiv sau sa astept sa se termine motorina din rezervor ? Aditivii astia fac ceva sau is numai de decor prin benzinarii?

bebelacus
11-11-2007, 11:40 PM
din experienta mea, poate nu o fi adevarat dar ar trebui sa faci citeva plinuri cu acelasi combustbil, de la acelasi producator. de obicei dupa vreo 3-4 iti dai seama cam cum merge. acum am aproape 20,000km si merg hotarit pe MOL Evo diesel. masina trage mai bine si mai rotund. consumul nu e relevant, deoarece sint prea multe variabile zilnice in trafic.
referitor aditivi, nu stiu ce sa zic. eu nu sint un adept al lor, mai ales la masini noi dar am patit-o cu Vectra C 1.8 si mi s-a recomnadat sa mai bag din cind in cind cite un aditiv de benzina. dupa 3-4 plinuri cu OMV 100 masina consuma cu un litru mai putin si tragea mai bine, mai putin zgomot etc. mai bagam si o sticla de liqui molly pt benzina la 2-3 plinuri insa nu am simtit vreo diferenta, in schimb nu mi s-a mai aprins un martor care imi spunea sa verific motorul si mecanicii mi-au zis ca de obicei e catalizatorul cind face asa. concluzia mea: baga-i masinii cel mai bun combustibil si nu vei avea nevoie de aditivi. s-ar putea sa fie si niste porcarii care sa omoare vreun injector sau altceva. motoarele sint facute sa mearga cu combustibil, care este oricum aditivat. ma gindesc ca ar putea fi vreo incompatibilitate intre compusii aditivilor originali si ai celor pe ii vei baga si sa nu se buleasca ceva. dar, ca experienta, cred ca odata ai putea sa iti satisfaci curiozitatea si sa bagi ceva dar verifica bine si ia ce-i mai bun. poate stiu si astia de la toyota ceva.

bebelacus
11-11-2007, 11:52 PM
important. nu merge prea des cu masina pina ai rezervorul aproape gol. eu, cind scade sub jumate, realimentez. mai poate trage mizerii de pe fundul rezervorului si poti strica pompa combustibil. nu alimenta decit de la statii care au multe masini pe zi. la aia de le vine o masina pe zi, combustibilul e mai vechi si se depun sedimente, stind acolo. iar pompele de la peco sint pozitionate cit mai jos in tancul de motorina etc.

Mario
12-11-2007, 12:28 AM
Am mers in proportie de 95% cu OMV Euro 5 (diesel).
Ultima oara am bagat Euro 4 tot de la OMV dar culmea este mai sprintena si consuma si mai putin. Astia stiu de ce rcomanda unui motor EURO 4 sa fie alimentat cu combustibil Euro 4. Asa este construit asa trebuie sa mearga.

gashu
29-11-2007, 04:54 PM
Am cautat pe net si am gasit:

Petrom si OMV (intre paranteze denumirea de la OMV):
- EuroDiesel 5 (Premium Diesel): Cifra cetanica 51; Sulf 10 ppm;
Temperatura filtrare -20 °C
- Top Euro 4 (Sprint Diesel): Cifra cetanica 51; Sulf 50 ppm;
Temperatura filtrare -20 °C
- Top nordic diesel: Cifra cetanica 49; Sulf 50 ppm;
Temperatura filtrare -30 °C
- Super Euro Diesel: Cifra cetanica 51; Sulf 10 ppm;
Temperatura filtrare -20 °C

MOL:
- Tempo plus Euro Diesel: Cifra cetanica 51; Sulf 50 ppm;
Temperatura filtrare -20 °C
- EVO Diesel: Cifra cetanica 51; Sulf 10 ppm;
Temperatura filtrare -30 °C :thumbsup:

Rompetrol:
- Super Euro 5: Cifra cetanica 51; Sulf 10 ppm;
Temperatura filtrare -20 °C
- EFIX: pacat ca site-ul da eroare, eram chiar curios...:scratchchin:

Lukoil:
- Euro L Diesel: Cifra cetanica 51; Sulf 350 ppm;
Temperatura filtrare -20 °C - cred ca nu mai este de actualitate
- Super Euro L Diesel: Cifra cetanica 51; Sulf 50 ppm;
Temperatura filtrare -20 °C

Eu vad doar un castigator aici dupa datele tehnice (EVO de la MOL).
Raman de vazut caracteristicile lui EFIX, daca le are cineva, pls post.

Cred ca diferentele pe care le spuneti voi aici se datoreaza in cea mai mare parte statiilor si cisternelor.

Eu am 350 de lei in bonuri Petrom, deci voi alege EuroDiesel 5. As fi recunoscator celor care imi pot indica o benzinarie de incredere in jurul parcului Titan din Bucuresti sau pe langa Aviatiei / Pipera. Multumesc frumos.

Dupa care, bineinteles voi alege EVO (doar daca EFIX nu arata ceva spectaculos).

vascaeu
08-12-2007, 12:48 PM
Am vazut ca la noi in romania la fiecare statie exista mai multe tipuri de motorina. Aici in germania exista numai un fel de motorina ptr autoturisme. Eu alimentez de la ce statie ma nimeresc si nu vad nici o diferenta in comportamentul motorului sau la consum. Fiind obisnuit asa, sunt putin in dilema cand vin in tara si trebuie sa aleg intre mai multe feluri de motorina.
Pana acum, de fiecare data cand am venit nu am tinut cont de tipul motorinei. E drept, nu am alimentat foarte mult ptr ca nu am circulat mult prin tara dar cateva plinuri tot am facut. Insa de ce sa nu tin cont de un sfat avizat daca tot este posibil :scratchchin: Deci, spuneti-mi si mie va rog la ce motorina sa ma orientez cand alimentez din tara?

vascaeu
08-12-2007, 01:01 PM
si inca o intrebare ... de ce atatea tipuri de motorina la noi? :scratchchin:

Tycoon
09-12-2007, 09:54 PM
Eu am alimentat numai cu MOL de cand am luat masina. Mai nou pun EVO Diesel care am inteles ca este Euro5.
Cand am fost in tara si nu am gasit MOL am pus OMV sau Rompetrol. Prin strainezia am pus de la prima statie mare iesita in cale (in afara de cuscri unde nu m-am oprit nici macar un minut:biggrin:).

beni
23-01-2008, 12:14 PM
eu am un prieten care si-a luat un golf5 nou noutz. un prieten de-al lui care a lucrat in service porsche bucuresti si care are octavia tdi 150.000 km cu 5.6l/100km IN BUCURESTI, i-a recomandat niste pastile pe care sa le puna in rezervor la fiecare alimentare. 10 pastile costa 65 lei (vreo 12 GBP, pt ca sunt aduse din Anglia) si se pune o pastila la rezervor. pastilele astea se dizolva in motorina si inbunatatesc arderea si formeaza un strat protector pe piston in camera de ardere, iar in acest fel se inbunatateste consumul. ca sa va faceti idee, intrati pe [Hyperlink removed becuase link was not found], pastilele se numesc mpg-cap. voi ati mai auzit despre asa ceva? ma bate gandul sa iau si eu vreo 10 pastile sa vad ce se intampla...

C_R_Y
23-01-2008, 02:17 PM
Eu nu am auzit dar daca incerci sa ne zici si noua cum e, daca e vreo diferenta!

AdrianR
23-01-2008, 03:52 PM
vezi aici:
http://www.atrt.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=99&Itemid=1#Preloader
si parerea altora:
http://www.ripoffreport.com/reports/0/209/RipOff0209448.htm

AdrianR
23-01-2008, 04:00 PM
inca una si ma duc

http://www.consumeraffairs.com/news04/2006/04/aaa_gas_prices.html

misuterec
27-01-2008, 06:37 PM
Mai fratilor, eu cu motorina am patit cam asa: alimentez de la inceput cu Efix, mie-mi place cum merge masina. In toamna am facut o tura de Polonia si am alimentat de la o statie BP (British Petroleum) din Oszwiecim. Dupa putina vreme mi s-a parut ca motorul incepe sa sune o idee cam tare si, ce mi s-a parut mai ciudat, in conditiile aceluiasi stil de condus, consumul mediu care pe drumul Cluj-Polonia era de 4.5%, a crescut la finalul calatoriei 4.9% si real(calculat)a fost de 5% (asta fara sa resetez consumul mediu dupa alimentarea aia, am vrut sa vad la cat ajung per total calatorie). Acuma, ce sa zic, in afara de consumul mediu care a crescut, restul de comportament diferit al masinii... e foarte subiectiv, poate mi s-a parut ca merge altfel masina. Si statia aia nu parea in nici un caz una paduchioasa de cartier, era chiar foarte mare si eleganta.

Ola
04-02-2008, 11:17 PM
Top Nordic de la Petrom, foarte multumit. Trage bine, zgomot redus, pentru Avensis-ul meu merge mai bine decat OMV, de ce oare...nu stiu...ca-i mai ieftina cu vreo 700 de lei vechi.

mirmidon
05-02-2008, 04:26 PM
Eu nu am vazut diferente ...indiferent de unde am alimentat, si in tara si afara, masina a mers la fel. Concluzia: bag Petrom euro4 ca e cea mai ieftina eventual un aditiv antiinghet iarna (preventiv).

beni
11-02-2008, 11:16 AM
de cand am luat masina am alimentat numai cu cea mai scumpa motorina de la omv. insa dupa 3200km am luat decizia de a alimenta cu petrom - euro4. nu-i sta in gat. si daca toyota e asa masina fiabila, trebuie sa mearga si cu petrom.
nu voi alimenta insa niciodata de la parteneri sau benzinarii fantomatice. voi alimenta de la petrom din centrul orasului unde fluxul e continuu. si am vazut la pompele petrom cele mai tari mertzane, bmw, si alte masini de figuri. trebuie sa-i placa si toyotei. salvez insa vreo 4000 lei vechi pe litru, ceea ce reprezinta o diferenta considerabila.

gcrazvan
13-02-2008, 03:22 PM
omv sau petrom v. depinde ce-mi iese in cale

dragos1984
24-02-2008, 08:42 AM
ieri am facut un drum botosani bucuresti cu yarisul meu d4d. Am bagat Tempo plus euro diesel de la mol(pt ca asta mi-a iesit in cale:)). am scos un consum de 3.6%(nu mi-a venit sa cred) in contextul in care am mers pensionareste, afara erau 10-15 grade C, in masina 2 persoane plus bagaje, viteza medie 60 km/h(cred ca m-au injurat unii ca mergeam cu 80 km/h in afara localitatii pe E85)si mai am inca cauciucurile de iarna. Cu motorina euro 4 de la petrom/omv nu scoteam sub 4.8/4.9 tot in conditii de mers pensionaresc(cateodata) dar la temperaturi mai joase. Am mai pus o data d la mol anul trecut si la un drum bucuresti-rm.sarat-bucuresti in contextul in care traficul nu a fost flu si in masina erau 3 pers - mi-a luat 4.1%. Acum masina are 5500 km si 4 luni. Incercati si voi si vedeti daca sunt diferente la consum cu motorina de la mol.

flotl
24-02-2008, 12:57 PM
Eu nu prea sint de acord cu aceste comparatii, ca mi-a consumat 3,6% cu o motorina si cu alta imi consuma 4,8%. Asemenea comparatii se pot face numai in conditii de laborator.
Am mai citit pe undeva ca pana la urma aceste motorine, indiferenta cine le produce au cam aceleasi caracteristici. Acestea cred ca se pot gasi pe site-urile producatorilor.
E posibil sa fie influente si de la gradul de aditivare, dar nu foarte mari.

C_R_Y
25-02-2008, 02:12 AM
@dragos1984 - Sunt mai multe motive pentru care ai scos un consum mai mic iar unul dintre ele e ca in primii km motorul consuma mai mult iar dupa vreo 10-15.000 km o sa se stabileasca consumul si o sa fie mai mic decat cel de acum.

beni
26-02-2008, 01:30 PM
ieri am facut un drum botosani bucuresti cu yarisul meu d4d. Am bagat Tempo plus euro diesel de la mol(pt ca asta mi-a iesit in cale:)). am scos un consum de 3.6%(nu mi-a venit sa cred) in contextul in care am mers pensionareste, afara erau 10-15 grade C, in masina 2 persoane plus bagaje, viteza medie 60 km/h(cred ca m-au injurat unii ca mergeam cu 80 km/h in afara localitatii pe E85)si mai am inca cauciucurile de iarna. Cu motorina euro 4 de la petrom/omv nu scoteam sub 4.8/4.9 tot in conditii de mers pensionaresc(cateodata) dar la temperaturi mai joase. Am mai pus o data d la mol anul trecut si la un drum bucuresti-rm.sarat-bucuresti in contextul in care traficul nu a fost flu si in masina erau 3 pers - mi-a luat 4.1%. Acum masina are 5500 km si 4 luni. Incercati si voi si vedeti daca sunt diferente la consum cu motorina de la mol.

ai grija la mersul subturat. busheste turbina. iar eu 3.6 n-am avut nici in relanti la vale :). folosesc omv. o sa incerc si mol.

toni
28-04-2008, 09:13 PM
Numai cu diesel E5 ori de la MOL ori OMW.
Am incercat cam tot ce se poate si asa am ajuns la concluzia de mai sus.

mirmidon
29-04-2008, 10:06 AM
Euro5 nu e buna ptr. motoarele EURO4...nu are ungere suficienta, trebuie sa-i pui si aditiv in cazul asta ;)

ursu
29-04-2008, 05:59 PM
ai grija la mersul subturat. busheste turbina. iar eu 3.6 n-am avut nici in relanti la vale :). folosesc omv. o sa incerc si mol.

Domnu' Beni, am si eu o intrebare: de ce mersul subturat busheste turbina?

Tycoon
29-04-2008, 07:59 PM
Euro5 nu e buna ptr. motoarele EURO4...nu are ungere suficienta, trebuie sa-i pui si aditiv in cazul asta ;)

Poti da mai multe detalii te rog??

Multumesc.

mirmidon
29-04-2008, 08:39 PM
In principiu e vorba de lipsa sulfului la euro5. Discutii f. interesante despre diesel: http://forum.softpedia.com/index.php?showtopic=137264

mirmidon
30-05-2008, 01:24 PM
Voi stiati de boicotul Petrom ? Eu nu mai bag de la ei ! Petrom-OMV sa terminam cu hotii...! :(

cautati cu google ...;)

David
30-05-2008, 03:53 PM
pana acum cea mai gustoasa a fost rompetrol. trage motorasul cel mai fain si nici nu ragaie. hac..., parerea mea

che
30-05-2008, 04:24 PM
nici nu bagam omv - petrom .. Lukoil tata... merge de zici ca e benzinar ;)) asa se aude

mirmidon
01-06-2008, 12:37 PM
Interesant...o sa incerc si eu Lukoil. Nu aveam o parere buna despre ei fiindca am pus odata GPL de la ei, pe vremuri, si mergea ca dracu masina (Cielo).
Oricum cu OMV si Petrom am terminat-o pana nu vad preturile 15 -20% mai mici decat concurenta

XofinB
01-06-2008, 08:50 PM
Nici eu nu mai bag Petrom-Omv, acum doar efix de la Rompetrol. Si eu am auzit lucruri bune in ultimul timp despre lookoil (depinde de pompe) , dar sunt multumit de cum merge cu efix, asa ca raman la asta

crystyna_o
03-06-2008, 10:37 PM
Euro 4 Rompetrol

Faraonu
01-07-2008, 09:06 AM
Am peste 15000 km cu Corolla, timp in care am alimentat doar la Petrom*(euro 4, top euro 4, etc) dar in ultima perioada motorul nu mai toarce la fel. am incercat cu E-fix si merge struna. Am reincercat cu motorina Petrom(si aditivata) si nu sunt multumit. Stie cineva ceva, sa intamplat ceva cu motorina de la Petrom?
D4D, 2 litri

OvidiuH
01-07-2008, 09:18 AM
Probabil ţi-ai obişnuit motorul cu un anumit tip de benzină.

mirmidon
01-07-2008, 09:22 AM
Am peste 15000 km cu Corolla, timp in care am alimentat doar la Petrom*(euro 4, top euro 4, etc) dar in ultima perioada motorul nu mai toarce la fel. am incercat cu E-fix si merge struna. Am reincercat cu motorina Petrom(si aditivata) si nu sunt multumit. Stie cineva ceva, sa intamplat ceva cu motorina de la Petrom?
D4D, 2 litri
Petrom foloseste titei romanesc la rafinare (calitate slaba) si cu toate astea ajung la pret cat concurenta!::|:

ursu
01-07-2008, 09:44 AM
Petrom foloseste titei romanesc la rafinare (calitate slaba) !::|:
Care titei e mai calitativ?

mirmidon
01-07-2008, 09:59 AM
Ala arabesc :) erau dinozaurii mai zemosi :P
citez :
"Procesare titei
reclama S.A. are capabilitatea de a procesa titei, oferind produse in functie de calitatea titeiului in schimbul taxei de procesare."

sau
Bursele de petrol

Un lucru important de stiut este ca exista in lume mai multe standarde pentru petrolul crud, cele mai cunoscute fiind NYMEX (tranzactionat pe bursa specializata de la New York), BRENT (tranzactionat la Londra) si URAL (tranzactionat pe piata ruseasca). Preturile difera de la o piata la alta, pentru ca si calitatea marfii este diferita. Petrolul BRENT este cel mai bun calitativ, in timp ce petrolul URAL are un continut ridicat de sulf, ceea ce il face dificil de rafinat si ca atare mai ieftin cu patru-sapte dolari pe baril.

csabi
05-07-2008, 03:01 PM
Am un corolla D4D - 90 cv. din 2003 cu 150.000 km. am umblat in toata europa si pot sa va spun ca am alimentat si trecut prin multe stati (benzinarii) ,motorina in romania nu e de buna calitate se simte in general iarna prin consumul mai mare de combustibil si motor mai galagios la rece,la pornire . Pina in prezent nu am avut nici o problema = 0 total ,din experienta mea am observat ca iarna cu motorina aditivata de la OMW sau MOL motorul raspunde mult mai bine la rece si prestatii in general iar vara cu orice motorina cea mai ieftina merge bine. Nu va faceti probleme e o masina destul de fiabila.

ursu
06-07-2008, 06:16 PM
Csabi, spune-mi, te rog, ce probleme ai avut in acesti 150k km cu masina? Se aude ca ar avea probleme cu caseta de directie? Tu ai avut probleme? Ce motor ai? 1.4 D4D? Probleme cu injectia ai avut?
Multumesc.

mirmidon
06-07-2008, 06:54 PM
Urusule, da tu ce probleme ai avut la directie sau injectoare ? ;)

ursu
06-07-2008, 07:33 PM
Urusule, da tu ce probleme ai avut la directie sau injectoare ? ;)

Pana acum nu am avut absolut nici o problema cu nimik. Am 38k cu masina asta.
Despre caseta de directie, am auzit ca ar fi o problema la corolla E12( parca metalu zicea ceva de asta si am mai auzit si la altii)
Despre injectie, cu motorina noastra, e posibil orice. De aceea intreb.

csabi
06-07-2008, 07:39 PM
nu am avut nici o problema cu nimic te asigur ca masina e foare buna ,eu am un motor de 2.0 D4D-90 de cai majoritatea km. i-am facut pe autopista intre romania-spania dar si pe drumuri foarte rele in ardeal "bihor" am alimentat unde mi s-a terminat motorina orice benzinarie , am auzit ca au fost cazuri cu probleme la injectoare la unele modele cu un total de 5% au trebuit inlocuite ,pentru masini in garantie sunt gratis. iar directia e ca in prima zi , mie personal mi-a demonstrat o fiabilitate tremenda . am prieteni cu altfel de motoare ca 1,4 D4D sau benzina 1,6 si sunt super multumiti . poti sa stai linistit ca daca ai un toyota ai o masina buna. la cei 150.000 km masina e in stare perfecta si va mai dura mult ca nu da nici un semn de oboseala . sper ca am reusit sa te linistesc. nu ai de ce sa te ingrijorezi ,ingrijeste-ti masina si te va rasplati.
Csabi, spune-mi, te rog, ce probleme ai avut in acesti 150k km cu masina? Se aude ca ar avea probleme cu caseta de directie? Tu ai avut probleme? Ce motor ai? 1.4 D4D? Probleme cu injectia ai avut?
Multumesc.

mirmidon
06-07-2008, 07:50 PM
Azi am vazut ca Petromul (mizerabilii) a ajuns din urma preturile la motorina ale Lukoil! :)

csabi
06-07-2008, 07:56 PM
daca te rog sa-mi spui si mie la ce pret se vinde litrul deoarece eu acum ma aflu in spania aici litrul e 1,30 euro iar sambata viitoare merg in romania si am auzit ca sa mai scumpit si acolo

ursu
06-07-2008, 08:09 PM
@csabi:

1) multumesc de informatii. Iti doresc cati mai multi km cu toyota si fara probleme.
2) referitor la pretul motorinei la noi: am alimentat saptamna trecuta de la MOL motorina euro 4 la pretul de 4,51 RON/ltr, adica ~1.25 euro/ltr.

csabi
06-07-2008, 08:17 PM
oare unde merg preturile astea ? in franta litrul e 1,60 si am auzit ca va ajunge pana in iarna la 2 euro . chiar e criza! asa masinile ne vor tine mai mult ca vom circula mai putin , oare?

mirmidon
07-07-2008, 12:19 AM
nu mai e motorina decat cu 4,8 ron minim... :(

costinst
07-07-2008, 01:04 PM
Intr-o saptamana a crescut la Rompetrol de la 4.53 la 4.58 (sambata 5.07 am alimentat). Incep sa ma sperii. Ma indoiesc ca s-a ajuns la fundu' putului de petrol, sunt manarii ale exportatorilor. Se tem arabii ca se termina auru' negru si saracesc in desertul lor, saracii de ei!

Va urez sa scada pretul petrolului!!!!

csabi
07-07-2008, 02:24 PM
pretul petrolului nu o sa mai scada niciodata trebuie sa ne obisnuim cu aceste cresteri constante, pana vor aparea alternativele . eu sper ca urmatoarea mea Toyota sa mearga cu hidrogen, si sa apara cat mai curand pe piete si la un pret accesibil pentru toti.

mirmidon
07-07-2008, 03:59 PM
eu sper sa nu mai creasca asa constant ...ca am pus-o cu rasa umana in cazul asta :D

costinst
07-07-2008, 07:31 PM
Eu sper sa nu mai cresaca deloc, poate e o utopie, ma rog, dar sa speri nu costa, cel putin nu cat motorina asta pacatoasa...
Nu isi puteau gasi si astia alte vremuri sa creasca petul petrolului, nu acu' cand mi-am luat si eu masina... neseriosii!:th_thumbsdownsmiley:boxing:

pukimanu
07-07-2008, 08:39 PM
O sa fie mai ieftin sa mergem electric, scot ei japo ceva ,acum ce sa zic ,asa e , cum ne-am luat si noi o frumusete de bijuterie s-a produs beleaua cu petrolul ,hmm dar e frumoasa si cand ne uitam la ea de la balcon.

csabi
07-07-2008, 08:57 PM
nu putem trai fara masini ,suntem dependenti ,oricat se va mai scumpi tot gasim noi solutia
ca romanu-i inventiv ! nu-i asa?
cumparam cai si le tractam ?!
sau poate gasim petrol in curte

XofinB
29-10-2008, 10:57 AM
pretul petrolului nu o sa mai scada niciodata trebuie sa ne obisnuim cu aceste cresteri constante, pana vor aparea alternativele . eu sper ca urmatoarea mea Toyota sa mearga cu hidrogen, si sa apara cat mai curand pe piete si la un pret accesibil pentru toti.

iata ca au zcazut cu 60% ... desigur ca motorina nu a ajuns la valoarea de la 1/1/2008

David
29-10-2008, 06:12 PM
la ce pret a ajuns zeama euro 4 ?

OvidiuH
29-10-2008, 07:02 PM
http://www.gazonline.ro/cautare.php

David
30-10-2008, 12:18 AM
:wworthy:, merci mult

OvidiuH
30-10-2008, 12:24 AM
Nu le actualizează zilnic, nsă e o bună sursă de informare.

ursu
08-11-2008, 11:01 PM
Stimati colegi,

As vrea sa imi spun si eu parerea despre motorina nostra:
Am facut de curand revizia si am inlocuit si filtrul de motorina. I-am cerut mecanicului sa dreneze motorina din filtru intr-o sticla curata sa vad daca se acumulase apa in filtru. Rezultatul? Nu era apa ca data trecuta si nici filtrul nu era murdar ( dupa ~12.000 km cu acest filtru ). Nu erau prezente in filtru nici macar acele "gume" cum le numesc petrolistii ( sunt niste depuneri de culoare maro inchis si care se dizolva cu aditivi).
Am alimentat numai de la OMV, PETROMV, MOL si foarte rar de la ROMPETROL.

StefanVVTi
09-11-2008, 10:21 AM
Eu sunt abia la al doilea plin, facut cu OMV Premium Diesel. Primul s-ar fi dus dupa ~700 km din care 400 extra si 300 urban! Am primit recomandari sa trec pe Rompetrol, si in general, sa bag Euro4 si nu Euro5. Acum ramane de vazut daca o sa trec la Rompetrol sau la Sprint Diesel de la OMV!;)

mirmidon
24-01-2010, 06:07 PM
La noapte o sa fie ger -25 grade... Vedem cine are motorina buna de dimineata.
Eu am fost la Petrom si am intrebat de punctul de inghet-geluire si am aflat asa: Diesel Euro 5 e pana la -20 grade, Top Nordic -25 grade. Eram la limita si am cumparat aditiv antigeluire, ceea ce va recomand si voua. La benzinara i-am pus preventiv niste alcool . :)

David
24-01-2010, 07:11 PM
pana acum a pornit din prima de cand am masina, dar nu am prins asa ger ca ieri, azi, sa vedem maine ce-o zice
si la voi, cei cu d4-d tot asa grohaie urat in primele 2-3 secunde de la pornire cand afara sunt de la -8-9 grade in jos ? adica porneste din prima, merge ca un tractor u650 putin si apoi se tureaza la 1100 rpm si merge rotund.
nu ca ar vre-o probema, dar e ok ca porneste 2-3 secunde subturat, ca uleiul sa ajunga sus pe rampa.

mirmidon
24-01-2010, 08:35 PM
Da si la mine merge mai troncanit primele secunde dupa pornire. Eu las la 2 ture bujiile incandescente pana sa dau la demaror ...

tzepesch
24-01-2010, 08:49 PM
Moto EuroDiesel 5 Petrom.

Aseara a pornit la a 3-a cheie.

De ce daca bag 5 litri din canistra, pe 0, masina oprita, apoi trag la pompa, mai bag 5L, nu-mi indica nimic bordul, range 0km in continuare, R clipeste? Iar daca bag 10L direct de la pompa, peste cca 300-500ml ramasi, bordul imi indica nivelul, respectiv o liniuta, range Xkm, fara sa mai apara Low Fuel?

E treaba de presiunea cu care se baga in rezervor motorina. nu tot acolo se aseaza, ce intra altfel?

mirmidon
24-01-2010, 09:10 PM
Cred ca i-ai umplut de sange pe japi :P trimite-le un mail si intreaba-i ... Nu lasa rezervorul gol vara si iarna ca e nasol...

jijiman
25-01-2010, 09:27 AM
Si la mine a pornit azi mai greu (erau -17 grade!:icon_eek:) si la fel primele 2-3 secunde huruie ca dreaqu, dar dupa aia merge ok (motorina Mol Tempo Plus). Din pacate, mi s-a strans o gramada de zapada sub aripi si a inghetat. N-am curatat-o cand trebuia si azi la curbe m-a cam stresat zgomotul facut.

LittleM@n
25-01-2010, 11:30 AM
@tzepesch: da, masurarea combustibilului are treaba si cu presiunea, iar sistemul este si intarziat; daca iei damburi si-ti joaca combustibilul prin rezervor, eu nu cred ca ca-ti apar si dispar linii continuu la indicator (sau nu-ti joaca acul in sus si-n jos) :D
5+5 sunt destul de putin pentru sistem, mai ales daca rezervorul e aproape gol, ca sa poate indica foarte exact cat combustibil mai este. Indiferent de masina ;)

David
25-01-2010, 12:35 PM
dimineata a pornit f frumos, cu motorina simpla de la petrom.

StefanVVTi
25-01-2010, 12:55 PM
Ieri dimineata si a mea a pornit putin mai greu, dar la prima cheie. Avand in vedere ca eram la ultimele 2 liniute de ~doua zile, am alimentat cu Top Nordic de la Petrom, desi bag Sprint Diesel de obicei. Sa vedem azi.. :)

AdrianR
25-01-2010, 02:30 PM
Am facut acum o saptamana plinul cu motorina normala de la LUK, masina a cam stat asa ca nu am mai avut unde baga si altceva pentru temperaturile astea. Azi dimineata a plecat la -16 grd din prima, fara probleme, insa, la fel, in primele 2-3 minute a troncanit ca un tractor.

mirmidon
25-01-2010, 05:12 PM
Cateva secunde dupa ce porneste (la prima cheie totusi) am senzatia ca mi-am luat VW :P

kte
25-01-2010, 06:31 PM
-adica tractor
-cam asa sunteti toti cu dieselul, mai ales iarna, indiferent ca e tdi, dci sau d4d
-iar in timp se va acutiza si vei avea impresia aia tot timpul

mirmidon
25-01-2010, 06:46 PM
He he , ai vrea tu... :P

kte
25-01-2010, 07:01 PM
mai vorbim peste cativa ani

mirmidon
25-01-2010, 07:29 PM
Sa-mi zici peste cati ani vrei sa vorbim :P

kte
25-01-2010, 08:10 PM
mai vorbim peste cativa ani
sorry
am postat de 2 ori, pt ca putin mai devreme nu mi-am mai vazut cateva posturi, am crezut ca am facut eu vreo greseala, le-am scris inca o data si acum apar de 2 ori

mirmidon
25-01-2010, 08:12 PM
Peste cativa ani benzinara ta o sa faca mai urat ca motorinara mea :D

ursu
25-01-2010, 08:13 PM
-adica tractor
-cam asa sunteti toti cu dieselul, mai ales iarna, indiferent ca e tdi, dci sau d4d
-iar in timp se va acutiza si vei avea impresia aia tot timpul

...asa a zis si vulpea despre struguri, ca sunt acri...

kte
25-01-2010, 08:31 PM
-nu ai nimerit comparatia la mine
-nu am vrut diesel pt ca m-am saturat de el, de la romica pana la hdi...
-in afara de un consum putin mai mic, la cei care stiu sa-l foloseasca, restul nu imi ofera nimic mai bun dieselul, decat problemute toata ziua si zgomot mare, punct:th_salute:

mirmidon
25-01-2010, 09:30 PM
Daca nu stii sa te porti cu masina ... asta patesti :P De aia zic ca o sa faca mai urat ca dieselul si asta de acum ;)

David
25-01-2010, 09:54 PM
-nu ai nimerit comparatia la mine
-nu am vrut diesel pt ca m-am saturat de el, de la romica pana la hdi...
-in afara de un consum putin mai mic, la cei care stiu sa-l foloseasca, restul nu imi ofera nimic mai bun dieselul, decat problemute toata ziua si zgomot mare, punct:th_salute:

spusei tu... acest Chuck Norris al motoarelor

kte
26-01-2010, 04:33 AM
-buna gluma, dar cam seaca
-ce nu inteleg? care este problema in ce am spus mai sus
-si mai ales problema ta, care esti praf la capitolul asta; m-am lamurit cu tine intr-un thread mai vechi unde erai de acord cu prostiile debitate de una cu yaris sau aygo, asa ca pune mana mai fa si tu cateva sute de mii cu masini diesel si pe urma vino sa faci misto pe langa mine

David
26-01-2010, 10:27 AM
ai nu te supara acum... ti-am spus-o admirativ. tu stii multe, am vazut in acel topic ca esti meserias.

kte
26-01-2010, 10:59 PM
bine ca esti tu destept

blackmamba
14-02-2011, 04:25 PM
De cand cu boicotul OMV/Petrom si dupa 3-4 ani de OMV Sprint Diesel m-am hotarat sa mai schimb gustul si am trecut pe la Lukoil.

Dupa vreo 2 plinuri, am impresii bune. Pe acelasi drum, Bucuresti - Valenii de Munte, DN1, multe localitati, mers regulamentar am scos 4.7%, fara pierderi de putere sau zgomot foarte mare.
Acelasi drum il fac de cateva ori pe an si cu motorina de la OMV in 3 ani, nu cred ca am scos sub 5% vreodata.

hilux2009
14-02-2011, 07:03 PM
[QUOTE=blackmamba;60070]De cand cu boicotul OMV/Petrom si dupa 3-4 ani de OMV Sprint Diesel m-am hotarat sa mai schimb gustul si am trecut pe la Lukoil.

Si eu am trecut pe zeama de Lukoil, nu se simte nicio diferenta, ambele mashini merg la fel :thumbsup:

mirmidon
14-02-2011, 07:51 PM
Eu am trecut la Rompetrol si mi-a scazut consumul cu 1 L %

kte
14-02-2011, 09:34 PM
1 L la mie..:lol:

gazi
14-02-2011, 09:44 PM
Eu pun de la Gazil si nu consuma deloc. Din contra, din cand in cand gasesc in torpedou cate un boboc de trandafir rosu

mirmidon
14-02-2011, 10:58 PM
Ete cine a devenit gelos pe consumul meu... Kte, nu mai impingi masina la semafor?
Cu aritmetica stam cam slab:
‰la mie
1‰ = 1/1000 = 0.1%

% = la suta
- adica 1 L/100 km mai putin, inseamna ca in loc de 8% acum am consum de 7%, ce mare minune?

gazi, ai grija ca vrea sa profite de fecioria ta !

kte
15-02-2011, 06:48 AM
[QUOTE=mirmidon;60090]Ete cine a devenit gelos pe consumul meu... Kte, nu mai impingi masina la semafor?
Cu aritmetica stam cam slab:
la mie
1 = 1/1000 = 0.1%

% = la suta
- adica 1 L/100 km mai putin, inseamna ca in loc de 8% acum am consum de 7%, ce mare minune?


special am spus la mie, da mata nu esti pe faza
oricum nu te crede nimeni ca ai scazut 1 L la suta numai din schimbarea motorinei

citeste la profilul meu si vezi cu ce ma ocup si pe urma mai vorbim de consumuri la masini

mirmidon
15-02-2011, 08:49 AM
Am citit la profil da nu sunt sigur.... o fi problema de la metalele grele pe care le consumi? :whacky043:

kte
15-02-2011, 08:58 PM
alea sunt ca drogul pentru mine :punk: si nu au legatura cu ce spuneam
dar hai sa nu ne indepartam de la subiect

mirmidon
24-02-2011, 10:51 AM
M-am decis sa incerc toti producatorii - o sa pun sapt asta de la Lukoil - cica cel mai slab calitativ combustibil pe piata . Va tin la curent (220 ptr. metalisti)! :P

Ar trebui refacut pollul, cred ca s-au modificat radical rezultatele... :)

mirmidon
02-03-2011, 08:57 AM
Am o mica jena totusi sa fac asta... Poate ma incurajeaza iar Kte! :)
http://benionweb.wordpress.com/2008/03/15/feriti-va-de-lukoil/

David
05-03-2011, 06:09 PM
bine, bine, dar daca te-ai decis sa incerci toti producatorii care ti s-a parut mai buna ?

mirmidon
05-03-2011, 06:43 PM
Sincer, pana acum nu am simtit diferente la nici un producator - nu am pus aditivata niciodata :)

doracapi
13-06-2011, 12:01 AM
Pentru cine circula numai in oras e bine sa foloseasca mereu motorina aditivata indiferent de anotimp.Aditivul de curatare este bun pentru ca impiedica depunerile daca e folosit constant de la cumpararea masinii,a pune aditiv de curatare la o masina veche la care nu s-a folosit aditiv de curatare, face mai mult rau pentru ca impinge depunerile injectoare in motor si nici nu mai desfunda complet injectoarele.Vara e suficient un plin din 3 cu motorina aditivata.Am inteles si ca motoarele diesel se uzeaza mai tare daca se merge la turatie mare(peste 2500) in treptele 1 si 2 si la turatie mica(sub 2500) in treptele 3,4,5,6.Exceptie in panta sau cand se tracteaza cand e necesara turatie mai mare indiferent de treapta.

mirmidon
13-06-2011, 06:46 AM
Sincer, pana acum nu am simtit diferente la nici un producator - nu am pus aditivata niciodata :)
Mi-am aditivat singur cand a fost cazul ;)

che
13-06-2011, 01:38 PM
mai degraba sunt de acor cu mirmidon aici , daca pe flacoanele alea de curatzat/aditivi scrie a se folosi la 5000km un plin, de ce sa flosesc motorina cu asa ceva non stop!.oricum combutibili aditivatzi suck. doar marketing dupa cum am mai zis.

doracapi
13-06-2011, 08:30 PM
Pai eu am vrut sa zic ca cine nu a pus motorina aditivata e bine sa nu foloseasca mai ales daca masina e mai veche.Cine nu foloseste motorina aditivata poate sa aiba probleme cu injectoarele dupa 100000km cand in general o si vinde.Problema e cu cel care o cumpara si vede ca nu merge cum trebuie si se gandeste ca o rezolva daca ii baga aditiv si nu face decat sa o strice mai rau.La cei care merg exclusiv in oras,motorul nu functioneaza la turatii optime,arderile sunt incomplete si depunerile de calamina sunt mai mari,deci folosind motorina aditivata se poate preveni acest fenomen.Cei care folosesc masina si in afara orasului nu ar trebui sa aiba probleme cu injectoarele.Mai e si aspectul calitatii motorinei de la noi.

che
13-06-2011, 10:03 PM
nu mai are treaba una cu alta sau ce zici tu , nu mai sunt injectoare clasice de mult la mashini. de ce daca mergi in orash nu mergi cum trebuie ?! io de ex merg intre 2000-2500/2800 cu dieselu asta e si plaja lui . sau de ex la hilux unde max e la 2000 . de ce sa o omor la pana la 2500/3000 in orash ? ca asa zic unii ?! ... mersu subturat s-a mai explicat pe aci cum e .. ca schimbi viteza pana intra turbina nu inseamna ca mergi subturat. de ex mult mult mult mai grav e sa ti mashina sa functioneze la relantiu, cum fac majoritatea dieselistilor ca cica le consuma putin .... asta dauneaza f grav la tot motoru.

ursu
13-06-2011, 10:42 PM
... mult mult mult mai grav e sa ti mashina sa functioneze la relantiu .... asta dauneaza f grav la tot motoru.

de ce coane? poti sa-mi explici si mie fenomenu'?

doracapi
15-06-2011, 12:05 AM
Eu nu am pretentia ca am dreptate,dar un motor in oras variaza frecvent turatia prin accelerari si decelerari frecvente datorate traficului.In afara orasului se poate rula perioade mai lungi la turatii optime cu arderi mai bune.Se observa si la esapament in oras toba neagra,in afara orasului e spre gri deci mai putine depuneri.In trepte inferioare motorul se comporta ca un boxer care loveste in gol,mai ales la ralanti,deci accelerarile cand masina stationeaza conduc la uzura mare.In treptele superioare, la viteza mare,la turatie optima si constanta arderile sunt mai bune deci mai putine depuneri.Daca nu e asa nu ma supar dar care ar fi explicatiile?Despre noile tipuri de injectoare stiu ca functioneaza la presiune mai mare si ca sunt si mai pretentioase la calitatea motorinei.

mirmidon
15-06-2011, 06:48 AM
Na, ca a venit Ursu cu fenomenu... :bash:
Ursule vezi ca tre sa vin la revizia aia mare - fa-mi pretu corect ca iti explic eu pe urma fenomenu ;) Stiti sa-mi stingeti cheita de service din bord sau ma interesez eu?

ursu
15-06-2011, 07:47 AM
Mirmidoane, te-ai facut avocatu' lu' Che? Tu ne-ai mai explicat cand eram mai mici niste fenomene cu ciorchini de calamina pe turbina de ai dat peste cap toante legile fizicii. I-a risca-te si acum si umple-ne de stiinta... :scratchchin:

mirmidon
15-06-2011, 12:54 PM
Lasa tu legile alea toante si baga raspunsu pe PM ... ;)

tzepesch
22-07-2011, 01:25 PM
Alimenare de 200ron
motorina EvoDiesel
traseu: bucuresti-busteni-bucuresti
cruise control preponderent
80 localitati, 100-110 afara, pana in 2600rpm
3.8 mediu afisat
:respect:

The_Kid
22-07-2011, 05:08 PM
hopa.. are concurenta kte :D o sa acuze ca a batut vantul din spate :P

brewed
23-07-2011, 08:18 AM
@tzepesch : 3,8 ...la ave-ul de 2.0 D4d nu am vazut in 4 ani aceasta valoare afisata, nici cand mergeam in curul camioanelor cu 50 la ora...., cea mai mica cifra pe care o stia calculatorul de bord era 5.3 :); la dcat-ul 2.2 sub 8,1 n-am vazut in 6 luni .mai am timp ce-i drept. :)

David
24-07-2011, 11:05 PM
e posibil, nu zic nu.
eu am scos 4.0 cel mai putin parca, dar ma plictisesc de mor, mai bine nu
daaar interesant e consumul raportat la media orara.
eu de exemplu am scos 5.5 la o medie orara de 90km/h in 600 km. si se poate mult mai bine, nu m-a interesat consumul, si nu prea ma mai intereseaza in ultimul timp. daca am chef sa o calc o calc, diferentele sunt prea mici

Adrian 75
28-12-2012, 12:35 PM
Alimenare de 200ron
motorina EvoDiesel
traseu: bucuresti-busteni-bucuresti
cruise control preponderent
80 localitati, 100-110 afara, pana in 2600rpm
3.8 mediu afisat
:respect:
Sunt si eu nou p-aci. Am o Corolla D4-D din 2010 motor de 1,4. Am mers pe autostrada Buc-Pl si am avut surpriza sa-mi creasca nivelul de motorina in rezervor cu 2 liniute, aprox 10l.
Cui i s-a mai intamplat? O fi un defect? Sa merg la service?


:)

ursu
28-12-2012, 01:54 PM
Sunt si eu nou p-aci. Am o Corolla D4-D din 2010 motor de 1,4. Am mers pe autostrada Buc-Pl si am avut surpriza sa-mi creasca nivelul de motorina in rezervor cu 2 liniute, aprox 10l.
Cui i s-a mai intamplat? O fi un defect? Sa merg la service?


:)

...ce sa cauti la service? sa-ti ia aia productia de motorina? ...deja esti producator de motorina :))

Glumesc, nu mi-o lua in nume de rau, dar e cel mai tare post din 2012 !!

jijiman
28-12-2012, 03:17 PM
Salut Adrian si bine ai venit pe forum. Sper sa mai dai pe aici si altadata.

Privitor la "problema" ta explicatia este simpla. Probabil ai mers doar in Bucuresti o perioada lunga de timp sau ma rog... in trafic urban, unde consumul este maaaare comparativ cu cel extraurban (chiar si la 1.4). Iesind din oras si mergand cu viteza constanta, evident ca ti-a scazut consumul. Indicatorul ala de combustibil nu mai este ca la Dacia lu' tata, acum este legat de computerul de bord care estimeaza cat mai ai in rezervor calculand in functie de consumul mediu si de numarul de kilometri parcursi. In cazul in care ti-a scazut consumul este evident ca si indicatorul acela sa-ti indice ca ai mai mult combustibil.
Sper ca m-am facut inteles. Nu sunt eu mare specialist, dar am incercat sa-ti explic cum sta treaba, sa nu te sperii de cazuri de-astea. Din contra poti sta linistit ca este un lucru firesc. Daca am gresit cu ceva rog colegii mai priceputi sa ma corecteze.


Cheers!

ursu
28-12-2012, 03:41 PM
@jiji:

Parerea mea este ca indicatorul de nivel combustibil iti arata nivelul de combustibil, nu?

Computerul de bord calculeaza consum , viteza medie, autonomie estimata, etc, dar in nici un caz nu are nici cum nici de ce sa modifice nivelul indicat de combustibil, pentru ca, daca mergi in extraurban unde scade consumul, nu are cum sa creasca nivelul de combustibil ci autonomia.

Totusi cred ca are o defectiune.

jijiman
28-12-2012, 05:17 PM
Sunt intru totul de acord ca arata nivelul de combustibil (pentru aia e pus acolo). Ceea ce credeam eu insa era ca nivelul de combustibil il arata in functie de calculele CB si nu ca la Dacia 1300. Ma bazez pe asta deoarece am alimentat de multe ori cu aproximativ aceeasi cantitate de motorina, in conditiile in care valoarea autonomiei era diferita (la mine imi apare mesajul de "Low fuel" pe la 25 de km Range). Daca indicatorul de combustibil este la fel ca acum 30 de ani, atunci mea culpa. Repet, nu sunt specialist, mi-am dat numai cu parerea (ca doar de-aia e forum), dar eu in locul lui Adrian nu mi-as face probleme prea mari.

Cheers!

Bizutz
26-06-2013, 09:43 AM
Ati pus careva motorina de la Gazprom ?

In ultima vreme ma tot plimb prin minunata noastra tara si trec de multe ori prin judetul SB pe unde am vazut deja vreo 2 statii de Gazprom. Cica au preturi mici (nu am fost atent) dar nu stiu nimic de calitatea carburantului. Pareri / experiente cu Gazprom ?

ionutionut
06-07-2013, 01:03 PM
Experiente gazpron nu am avut, cel putin in zona mea Prahova, Ploiesit nu am vazut. Totusi stiu pe cineva care a pus dintr-un gazpron cred ca din zona Sb, si nu prea a fost impresionta de motorina , respectivul are un Opel H 1.3 '08.
Chiar discutam de motorina si tot felul de statii, si i s a parut cam puturoasa masina cu respectivul combustibil. Acum ce sa mai crezi cand eu in Ploiesti pun din doua statii Rompetrol diferite , de la una merge ca unsa, iar din alta am ajuns cu masina in service.
Asa ca mare grija, la noi omu face statia si respectiv si motorina.

razorsbk
10-07-2013, 12:33 AM
Tot ai pomenit de Rompetrol, eu doar de la ei bag, Motorina Efix S.

ionutionut
15-07-2013, 05:02 PM
Saptamana trecuta am pus din Mol , cea standard, si parca nu a avut acelasi mers pe care il avea cu rompetrol!
Asa ca am revenit la rompetrol efix simplu si S, ciudat este ca masian este mai vioaie la efix simplu decat S!
Oricum nu mai vreau sa fac experimente pe masina, vad ca merge bine cu un anumit tip de motorina dintr-un anumit loc, si numai de acolo pun.

Stef Ion
14-09-2013, 10:16 PM
Sunt si eu nou p-aci. Am o Corolla D4-D din 2010 motor de 1,4. Am mers pe autostrada Buc-Pl si am avut surpriza sa-mi creasca nivelul de motorina in rezervor cu 2 liniute, aprox 10l.
Cui i s-a mai intamplat? O fi un defect? Sa merg la service?


:)
Si mie imi mai variaza nivelul de multe ori destul de considerabil catre plin. Nu mi-am facut probleme pt ca mi-am data seama ca e de la computer. De exemplu mai desfund masina si o duc in 4000 rpm vre-un minut cam asa si scade nivelul motorinei cam jumatate de gradatie. Dupa ce revin la mersul normal motorina "revine" in rezervor. Deci mai arata si in fc de consumul instant.