PDA

View Full Version : TRC -plecare de pe loc in panta



toni
31-05-2008, 08:48 PM
Vreau sa va pun si totusi o intrebare la care " cred " ca stiu raspunsul .... dar pt. linistea mea dar mai ales a sotiei ( ea circula 90 % cu avensisul ) o pun---- plecarea de pe loc in panta dar cu solul alunecos sau nisipos-pietros este imposibil.... saraca a patit-o de cateva ori.
Cred ca daca ar fi decuplat TRC-ul nu ar fi fost nici o problema.... asa a rugat cativa cetateni sa o inpinga... de rasul lumii masina noua cu 20.000 km.
Am sau nu dreptate .... ca daca nu.... urmeaza service:(:(:(

22nst
31-05-2008, 09:09 PM
nu ai dreptate.
daca faci o plecare din panta asa cum ne-a invatat instructorul la scoala nu ar fi fost o problema, sau sa demarezi usor, atunci cand vrei sa pleci tare si turezi mult si ridici ambreiajul repede, este normal sa piarda aderenta si trc-ul sa intre in functiune.
vad ca ai d4d, iar aici chiar nu ar trebui sa fie problema, pt ca are putere mare la turatie mica si poti pleca doar din ambreiaj, lejer.

o singura data am folosit trc-ul, cand urcam o panta usoare cu iarba. fara sa bruschez, am accelerat usor, trc-ul functiona si masina zici ca se rupea :D (faca un zgomot urat) dar am urcat fara probleme :)

gazi
31-05-2008, 09:14 PM
Da, fratzicule, si eu masina la fel ca tine..si pornesc des din panta aluneacoasa cu ea ...nu am avut nici un fel de probleme ...doar din ambreiaj am "jucat-o"

kte
31-05-2008, 09:59 PM
Salut,
si cu trc-ul pus si nepus, ar trebui sa mearga.
Esti sigur ca sotia ta stie sa urce in panta?
Scuza-ma, pt ca nu vreu sa fiu rautacios.

gazi
31-05-2008, 10:15 PM
Ar trebui, in aceleasi conditii, sa urce panta aia ...un alt sofer ...sa vada daca masina face la fel ...atunci ar fi o problema



Salut,
si cu trc-ul pus si nepus, ar trebui sa mearga.
Esti sigur ca sotia ta stie sa urce in panta?
Scuza-ma, pt ca nu vreu sa fiu rautacios.

kte
31-05-2008, 10:35 PM
Inca o data imi cer scuze, dar nu prea imi dau seama ce poate sa aiba masina.Cred ca soferul este vinovat.

Legionaru'
31-05-2008, 10:52 PM
Atat in situatia prezentata cat si pe polei este indicat sa decuplezi TRC-ul.
Cu siguranta nu vei mai intampina probleme.

alex_bassy
01-06-2008, 12:31 AM
Eu nu stiu sa se poata decupla acest TRC... poate voi va referiti la VSC?
In acest caz VSC poate face minuni la urcarea pe o panta alunecoasa.

maxu
01-06-2008, 12:36 AM
TRC, ASR, etc e recomandat sa-l decuplezi cand esti impotmolit, pt a putea face balans, nu cand urci o panta, sau cand pleci de pe gheata, sau esti cu rotile pe suprafete cu coeficient de frecare diferit; asta face, franeaza selectiv rotile pt a recapata aderenta, oricat gaz ai da tu, el controleaza situatia pana la recuperarea aderentei

LittleM@n
01-06-2008, 12:37 AM
si eu as zice la fel toni, incearca sa mergi tu cu masina sa vezi cum urca...eu nu am vazut never ever o masina care sa nu poata sa plece din panta, cu pietris, cu nisip, cu ce o fie ea, din cauza ei...asta daca nu vorbim de plecat din albia raului sau de urcat panta de 10-15% iarna, cand pe ea e patinoar si tu ai anvelope de vara...
cum zicea si nst, incearca sa pleci doar din ambreiaj, merge sigur la diesel.

zorro
01-06-2008, 07:45 PM
Eu nu stiu sa se poata decupla acest TRC... poate voi va referiti la VSC?
In acest caz VSC poate face minuni la urcarea pe o panta alunecoasa.
La avensis se poate decupla doar TRC-ul (buton in stanga volanului, intre volan si reglaj oglinzi), VSC-ul nu se poate decupla niciodata.

alex_bassy
01-06-2008, 10:16 PM
Corect zorro, le-am inversat eu din graba...

basilicum
02-06-2008, 12:33 AM
La avensis se poate decupla doar TRC-ul (buton in stanga volanului, intre volan si reglaj oglinzi), VSC-ul nu se poate decupla niciodata.
se decupleaza amandoua. trc la simpla apasare a butonului de dezactivare, iar pt VSC tinut apasat 3-5 secunde, nu mai stiu exact

snowmanshow
02-06-2008, 12:40 PM
depinde foarte mult de ce inseamna " in panta dar cu solul alunecos sau nisipos-pietros"
in principiu, lipsa aderentei poate sa faca sa nu poti urca/pleca in panta, uneori nici chiar cu trc-ul cuplat .
1. cauciucurile si starea lor au un rol esential.
eu aveam niste dunlop-ri uzate, de vara si facea niste figuri pe iarba uda de ziceai ca sunt pe gheata .apoi in aceleasi conditii am urcat cu michelin tot de vara dar care nu erau deloc uzate ; parca era alta masina .
2. trc-ul va ajuta intotdeauna sa urcati pante sau sa mergeti pe suprafete cu aderenta scazuta, pe care aceiasi masina, fara trc, nu are nici o sansa .
aici aveti un exemplu http://www.youtube.com/watch?v=JcQaHhSMGKM

alex_bassy
02-06-2008, 05:36 PM
Stiam filmuletul, dar intotdeauna aceste "demonstratii" mi se par un pic "aranjate"...

sra
02-06-2008, 10:13 PM
Pentru a asigura o deplasare sigura si performante optime, urmatoarele sisteme actioneaza automat, ca raspuns la diverse situatii de rulare. Cu toate acestea, trebuie sa retineti ca aceste sisteme sunt suplimentare si ca nu trebuie sa va bazati exclusiv pe ele in timpul conducerii.


ABS (sistem antiblocare frane)
Previne deraparea autoturismului cand se ruleaza pe suprafete alunecoase in cazul unei franari bruste.

BA (asistenta la franare)
Genereaza un nivel superior de forta de franare dupa apasarea pedalei de frana, atunci cand sistemul detecteaza o situatie de oprire de urgenta.

VSC (sistemul de control al stabilitatii vehiculului)
Va ajuta sa controlati derapajul in momentul unei schimbari bruste de directie sau al virajului pe suprafetele alunecoase.

TRC (sistemul de control al tractiunii)
Mentine forta de tractiune si previne rotirea in gol a rotilor din fata la plecarea de pe loc sau in momentul accelerarii pe suprafete alunecoase.

EPS (servodirectia electrica)
Foloseste asistenta unui motor electric, pentru a reduce efortul necesar rotirii volanului.



Cand functioneaza sistemele VSC (de control al stabilitatii vehiculului) si TRC (de control al tractiunii)

Daca autoturismul este in pericol de derapaj sau daca rotile din fata se invartesc in gol, lampa de control clipeste pentru a arata ca au fost activate sistemele VSC/TRC.
Se declanseaza o avertizare sonora (intermitenta), pentru a arata ca sistemul VSC functioneaza.

Pentru a dezactiva sistemele TRC si/sau VSC (daca exista in dotare)

Daca autoturismul se impotmoleste in noroi sau in zapada moale, sistemele TRC si VSC pot reduce forta trimisa de la motor la roti. Este posibil sa fie nevoie sa dezactivati sistemul, pentru a va permite sa balansati autoturismul pentru al elibera din zapada/noroi.

Dezactivarea sistemului TRC?

Apasati si eliberati rapid butonul pentru a dezactiva sistemul TRC.
Lampa de control antiderapaj trebuie sa se aprinda
Apasati butonul pentru a activa din nou sistemul.

Dezactivarea sistemelor TRC si VSC? Tineti apasat butonul mai mult de 3 secunde cu autoturismul oprit pentru a dezactiva sistemele TRC si VSC.
Se va aprinde lampa de control antiderapaj si va aparea un mesaj pe afisajul multifunctional.
Apasati butonul pentru a activa din nou sistemul.

Reactivarea sistemelor TRC si VSC asociata cu modul butonului de pornire a motorului

Dezactivarea (OFF) a butonului de pornire a motorului dupa dezactivarea sistemelor TRC si VSC va reactiva aceste sisteme automat.

Reactivarea sistemului TRC asociata cu viteza autoturismului (motoare pe benzina)

Dupa dezactivarea sistemului TRC, daca viteza autoturismului creste, sistemul TRC se va reactiva. Totusi, dupa ce sistemele TRC/VSC sunt dezactivate, aceste sisteme nu se vor reactiva, chiar daca viteza autoturismului creste.

Sunete specifice si vibratii produse la activarea sistemelor ABS, BA, VSC, TRC
La pornirea motorului sau chiar dupa punerea autoturismului in miscare, se poate auzi un sunet specific din compartimentul motor. Acest sunet nu indica o defectiune la nici unul din aceste sisteme.
Este posibil sa apara oricare din situatiile urmatoare, cand sistemele de mai sus functioneaza. Nici una dintre aceste situatii nu indica aparitia unei defectiuni.
Este posibil sa simtiti vibratii in caroseria si volanul autoturismului.
Este posibil sa auziti un zgomot de la motor dupa ce opriti autoturismul.
Pedala de frana poate sa vibreze usor dupa activarea sistemului ABS.
Pedala de frana se poate misca usor in jos dupa activarea sistemului ABS.

Sunet produs la activarea EPS (servodirectie electrica)

Cand volanul este rotit, se poate auzi un sunet produs de motorul electric (un suierat). Acest lucru nu indica existenta unei defectiuni.

Eficacitatea redusa a EPS

Eficacitatea EPS scade pentru a preveni supraincalzirea sistemului, atunci cand manevrati frecvent volanul o perioada mai mare de timp. In consecinta, este posibil sa simtiti ca volanul se misca mai greu. Daca se intampla acest lucru, nu manevrati prea tare volanul sau opriti autoturismul si opriti motorul. Sistemul ar trebui sa revina la starea normala in 10 minute.

Sistemul ABS nu funcționeaza eficient cand

Sunt montate anvelope cu capacitate inadecvata de aderenta (de exemplu, anvelope foarte uzate sau drum acoperit cu zapada).
Apare fenomenul de acvaplanare in timp ce rulati la viteza mare pe un drum umed sau alunecos.

Distanta de oprire cand sistemul ABS functioneaza pe drumuri umede sau alunecoase

Sistemul ABS nu a fost conceput sa micsoreze distanta de oprire a autoturismului. Mentineti intotdeauna o distanta de siguranta fata de vehiculul din fata in urmatoarele situatii.
Cand conduceti pe drumuri acoperite cu noroi, pietris sau zapada
Cand rulai cu lanturi antiderapante
Cand treceti peste denivelarile suprafetei drumului
Cand rulati pe drumuri cu gropi sau carosabil denivelat

Este posibil ca sistemul TRC sa nu functioneze eficient cand

Controlul optim al directiei si puterea necesara nu pot fi obtinute la rularea pe suprafete alunecoase, chiar daca sistemul TRC functioneaza.
Nu conduceti in conditii in care exista riscul sa pierdeti stabilitatea si forta motorului.

Cand sistemul VSC (de control al stabilitatii) este activat

Indicatorul antiderapare clipeste si se declanseaza o avertizare sonora. Conduceti intotdeauna cu grija si atent. Conducerea imprudenta poate duce la producerea unui accident. Procedati cu maxima atentie cand indicatorul antiderapaj clipeste si se declanseaza o avertizare sonora.

Cand sistemele TRC si VSC sunt dezactivate

Procedati cu maxima atentie si conduceti cu viteza adecvata conditiilor de parcurs. Deoarece aceste sisteme asigura tractiunea si stabilitatea autoturismului, nu dezactivati sistemul TRC (de control al tractiunii) si VSC (de control al stabilitatii), decat daca este necesar.

kte
02-06-2008, 11:13 PM
Salut,
m-ai spart frate cu prezentarile astea:lecture: for what? Acolo e problema de picior.

sra
02-06-2008, 11:26 PM
Exact sunt convins si eu de chestia asta asta, m-am gandit ca poate il ajuta in eventuala disputa contra sotiei , niste mici argumente.
Si raspuns si pt zorro care afirma ca nu se poate decupla VSC-ul, in fine pt toti pe care ii ajuta, si eu am fost un pic confuz in aceasta problema si am gasit raspunsul aici.

kte
20-06-2008, 11:54 AM
Asteptam vesti de la Toni. TRC-ul sau piciorul?

dr34dy
15-01-2009, 11:19 AM
Salut

Poate cineva sa ma ajute cu o poza a panoului cu butonul de TRC (sau cu lipsa lui in cazul modelului 1.6). Multe multumiri.

22nst
15-01-2009, 01:22 PM
uite aici este :)

dr34dy
15-01-2009, 01:48 PM
uite aici este :)

Mersi mult de tot !

kte
15-01-2009, 06:02 PM
motorizarea de 1.6 stiu ca nu are asa ceva

radu77
17-01-2009, 02:36 PM
cu riscul de a fi putin off topic, stie cineva daca pe avensis 1,8 luna servodirectia este variabila in functie de viteza autovehiculului? eu unul nu am simtit ca ar fi asa, dar totusi pe site-ul lor asa spune http://www.toyota.ro/Images/lista%20Avensis%20cu%20accesorii_5%20ani%20garanti e_2009_tcm420-838416.pdf

kte
17-01-2009, 09:55 PM
daca asa scrie....

paul-cristian
11-02-2009, 12:35 PM
Ce-ati facut oameni buni! ati bagat zanzanie in familia omului, voi nu stiati ca sotia are in totdeauna dreptate? sa nu se mai intample, masina a fost de vina, nicidecum sotia, a mea era cat pe ce sa cheme platforma ca nu mai pornea Aurica, pedala de ambreiaj era de vina, nu piciorul delicat al sotiei si sa fi vazut pe urma ce mi-am luato ca doar eu am ales masina dar cu aprobarea sefii:)

toni
19-02-2009, 02:17 PM
A fost si piciorul sotiei si TRC-ul cred.
Acu totul e ok

kte
19-02-2009, 06:20 PM
trc-ul ajuta daca este cuplat
controleaza tractiunea la roti
cu el decuplat, plecarea din loc alunecos devine si mai grea mai ales daca nu o controlezi din ambreiaj

toni
19-02-2009, 08:55 PM
Asa e dar uite scrie si in carte in caz de -- noroi- zapada-etc.- sa decuplam TRC-ul.

kte
19-02-2009, 09:06 PM
daca scoti trc-ul, trebuie sa o scoti facand putin balans din ambreiaj

vlad_po
20-02-2009, 09:53 AM
Pai da - e pentru cazurile cand ramai impotmolit si trebuie sa turezi masina si sa faci balans. Se decupleaza pentru ca altfel nu mai iesi in veci de acolo.
Balansul e foarte usor de realizat: treapta a 2 si ambreiaj.:thumbsup: