PDA

View Full Version : la cutiile M/M - plecarea de pe loc fara acceleratie



Mr_Bert
20-11-2007, 05:42 PM
In ultima perioada am observat ca masina nu prea mai pleaca singura de pe loc cind este in viteza si ridic piciorul de pe frana (chiar si pe o suprafata perfect orizontala) desi la inceput cum ridicam piciorul de pe frana o lua la "goana" singura.
Parca am mai citi undeva ca a avut si altcineva aceasta problema.

JustVali
20-11-2007, 07:19 PM
Eu imi aduc aminte k am citit pe undeva k in mod normal la cutia asta M/M nu ar trebui sa plece de pe loc in mom in care iei picioru' de pe frana... Da' nu bag mana in foc k am dreptate ... si pe mine ma tenteaza M/M la urlmatoarea masina si as vrea sa stiu si eu chestia asta pt imi placea chestia asta cu plektu de pe loc fara acceleratie...

iubaka
20-11-2007, 07:47 PM
Hop si eu cu parerea.
Am facut drive test cu M/M pentru ca voiam initial Corolla automata si nu stiam ce e MM. Am vazut ca masina de drive-test nu pleca de pe loc daca luam piciorul de pe frana si eram in D. Pleca doar daca atingeam acceleratia (adica o apasam usor) si am inteles ca asa e conceput sistemul asta robotizat ca nu are un convertor hidrodinamic (sau cum s-o chema) ci un ambreiaj uscat actionat electric - robotizat. Cu alte cuvinte la o inclinatie cat de mica a drumului ea nu va pleca obligatoriu de pe loc cand iei piciorul de pe frana. Doar cutia automatic (A/T) e cu lichid si in momentul in care iei piciorul de pe frana incep sa se invarta rotile obligatoriu in pozitia D. La drivetest asa s-a si comportat. Din pacate A/T e doar pe Avensis. Cu toate astea mi-a placut sistemul M/M, la aceste 2 optiuni nu as lua manuala sub nicio forma in Bucuresti.
Explicatia la drivetest a fost ca ea in mod normal pleaca de pe loc la luarea piciorului de pe frana doar daca drumul nu are nicio inclinatie. Daca e inclinat invers poate sa alunece in spate ceea ce poti atenua prin apasarea usoara a acceleratiei sa inceapa sa "debreieze".
Sper ca nu v-am ametit mai rau :)

tissot1854
08-12-2007, 08:06 PM
nu stiu daca este un defect, dar la mine, daca masina este pe loc orizontal sau panta este foarte redusa, cind iau piciorul de pe acceleratie, atunci pleaca. cind panta este accentuata, daca iau foarte usor piciorul de pe frina, atunci masina sta pe loc, nu pleaca cu spatele la vale.

Veve
09-12-2007, 04:46 AM
Normal la carte zice ca trebuie sa plece... daca nu pleaca s-a dereglat unul din cele doua motorase... nu este o problema majora (sa nu va speriati). 30 de minute in service (pe garantie evident) si se rezolva definitiv. Problema asta nu afecteaza in nici un fel cutia sau motorul.

Va zic din cate am auzit si cate am vazut.

Samurai
09-12-2007, 11:56 AM
Asa cum zice si Veve, conform manualului dat de producator pentru cutia MM, ea, cutia, este dotata din constructie cu asistenta la start (starting assist).
Deci pe drum plat daca cutia este in 'M', 'R' sau 'E' masina porneste usor. Sistemul de asistenta la start nu porneste daca pedala de frina este apasata sau frina de mina este trasa.
Daca nu se intimpla asa cum scrie in carte inseamna ca evident ceva nu este in regula. Din pacate acest lucru nu e semnalizat ca eroare sau fault de catre ECM-ul cutiei.
Daca se merge la service trebuie sa aveti si manualul masinii cu voi ca sa aratati negru pe alb la mecanici problema. Daca nu sinteti multumiti de raspuns, incercati sa scrieti la Toyota Europe despre problema. Citeodata aceste emailuri catre producatori chiar isi fac datoria! Cunosc cazuri personal, la masini de firma, in care trimiterea unui email 'mai sus' a lucrat!
Problema care o avem noi: din pacate, majoritatea servisurilor auto de firma din Romania este pe mina unor escroci.

ginola
21-01-2008, 03:25 PM
cred ca cel mai bine e sa dai o fuga la service. am si eu acelasi model ca si al tau si nu am avut problema asta pana acum. succes!

Mr_Bert
19-03-2008, 05:30 PM
Am uitat sa va spun: am fost la service si au remediat problema - iar o ia singura la "goana"

C_R_Y
19-03-2008, 09:34 PM
Am uitat sa va spun: am fost la service si au remediat problema - iar o ia singura la "goana"

Ai uitat sa specifici ... cand are toate prezoanele

dividende
16-04-2009, 08:48 PM
Normal la carte zice ca trebuie sa plece... daca nu pleaca s-a dereglat unul din cele doua motorase... nu este o problema majora (sa nu va speriati). 30 de minute in service (pe garantie evident) si se rezolva definitiv. Problema asta nu afecteaza in nici un fel cutia sau motorul.

Va zic din cate am auzit si cate am vazut.
unde anume scrie in carte ca eu nu am gasit. mci.

Razvy
16-04-2009, 10:31 PM
deci sa inteleg ca ar trebuii sa merg si eu la service,a mea pleca cand era noua doar pana am ajuns pe la vreo 5000km si de atunci nu mai pleaca singura,iar in panta sincer nu am observat sa stea chiar daca iau piciorul de pe frana,
dar daca ziceti ca trebuie sa merg la service asa am sa fac,sunt curios ce vor spune acestia

C_R_Y
17-04-2009, 12:21 AM
Se rezolva chiar mai repede de 30 de min. Se da un reset la cutie sau ceva pe acolo si e ca noua. Cica se mai toceste discul de ambreiaj (sau ce o fi) si nu mai calca bine din prima si trebuie reinitializata cutia de viteze.

dividende
17-04-2009, 01:03 AM
am fost la service si mi-au reparametrat cursa ambreajului dar nici dupa asta nu pleaca singura de pe loc. mi-au spus ca la cutia multi-mode nu trbuie sa plece de pe loc, de aia am intrbat unde scrie in carte ca sa le arat negru pe alb.

bebe14
22-04-2009, 02:09 PM
am fost la service si mi-au reparametrat cursa ambreajului dar nici dupa asta nu pleaca singura de pe loc. mi-au spus ca la cutia multi-mode nu trbuie sa plece de pe loc, de aia am intrbat unde scrie in carte ca sa le arat negru pe alb.

Salut, eu am Corolla Sol MM si masina pleaca singura de pe loc atunci cand cutia este in una din pozitiile E, M sau R (asa cum bine a spus cineva mai sus). Si atunci cand am facut test drive-ul in Pipera masina pleca singura daca era in viteza iar frana de mana nu era trasa. Pentru ca masina este condusa si de sotia mea m-am interesat daca in panta o ia in spate. Am facut un test chiar in curtea lor la standul de Lexus...de erau mecanicii de acolo sa moara de inima =)).
Masina daca este in panta si iei usor piciorul de pe frana sta pe loc...fara sa o ia inapoi. Tendinta cutiei MM de a merge inainte si inclinarea pantei se compenseaza.
Acum Toyota are aproape 10.000 km si merge la fel ca in primii metri. Cateodata dupa ce intru in parcarea blocului (un viraj de 120 de grade cu masini si in stanga si in dreapta de aproape opresc) iau piciorul de pe acceleratie si merge singura la locul ei. Eu doar trebuie sa tin volanul :thumbsup:

andrei
11-10-2009, 07:58 PM
din ce am inteles eu de la un sef de service, problema asta apare din cauza stationarii indelungate cu piciorul pe frana si in viteza. deci e bine la semafor sa scoateti din viteza, ca altfel se toceste ceva la cutie - discul de ambreiaj daca nu ma insel.

oricum mie nu imi place ca o ia din loc, nu mi se pare un "feature" chestia asta. daca ar functiona perfect tot timpul ar fi ok, insa in functie de inclinatia pantei "ajutorul" asta care ti-l da masina e inconstant si nu pot evalua perfect presiunea cu care sa apesi pe acceleratie. eu abia astept sa mi se duca si mie, am abia 1500km si inca functioneaza dar deja simt o slabire fata de cum era la inceput cand chiar si in panta si tot o lua inainte.

Titi
02-11-2009, 12:57 PM
Salut. Vineri am fost si eu si in service pentru aceeasi problema - "nu mai pleca singura de pe loc". Au resetat UCM cutie si acum pleaca din nou de pe loc.


din ce am inteles eu de la un sef de service, problema asta apare din cauza stationarii indelungate cu piciorul pe frana si in viteza. deci e bine la semafor sa scoateti din viteza, ca altfel se toceste ceva la cutie - discul de ambreiaj daca nu ma insel.

oricum mie nu imi place ca o ia din loc, nu mi se pare un "feature" chestia asta.

Mi-au spus si mie acelasi lucru - la semafor scos din viteza ca patineaza etc. Si tot ca si Andrei nu (mai) apreciez prea mult acest feature, preferam cum era inainte, uitasem cat de interesant era sa parchez in spatii inguste cand masina era noua. In trafic e ok, mai putin in coloane care merg incet sau foarte incet - cum iau piciorul de pe frana masina o si ia de pe loc, de obicei un pic mai hotarat decat masina din fata, dar in parcare e de-a dreptul deranjant. In plus am impresia ca se si uzeaza mai mult franele si ambreiajul.

22nst
02-11-2009, 01:14 PM
Dar voi cand ati cumparat aceste masini nu stiati ce inseamna MM si cum se mananca?
MM este o cutie de viteze normala, cu ambreiaj dar robotizat. Vrei sa nu te doara nici capul, cumperi o automata full (cum am eu si veve... nu mai stiu pe altcineva pe forum :D) cu convertor hidraulic de cuplu :) si poti sa stai cu piciorul pe frana in D pana iti vine rau!
Pentru parcari, chiar nu intelg de ce te plangi, este foarte comod. Esti atent doar in oglinzi si o tii din frana :)

Titi
02-11-2009, 02:01 PM
Pe Corolla - cel putin in RO - nu se poate pune AT sau CVT, doar manual sau MM. Daca as fi avut de ales intre MM sau AT probabil ca alegeam tot MM. Daca aveam de ales intre CVT, MM si AT, alegeam CVT.
Cat despre plangeri - doream numai sa mentionez ca mi se parea mai usor manevratul in parcare inainte de reset, that's all.

Razvy
02-11-2009, 04:53 PM
mie la parcare,cand nu imi pleaca singura de pe loc cand las frana,si vreau sa merg jumate de metru mai in fata/spate imi tremura masina de zici ca acuma moare motorul,
plus ca,cand este rece motorul la primele opriri si plecari de pe loc parca uita acel robotel sa calce ambreiajul,

am fost cu cutia de viteze la recalibrat la Toyota si m-a tinut vreo 10.000km,acuma iar a inceput sa faca aceleasi figuri si am fost din nou la ei ,mi-au spus ca nu s-a mai putut recalibra cutia pentru ca este prea uzat discul de ambreiaj,si cica trebuie sa mai astept pana imi apare o anumita eroare la diagnoza ca sa imi schimbe kit-ul de ambreiaj pe garantie
nu stiu insa cat sa mai astept si mai ales la ce sa ma astept de la masina,oare sa nu mai plece nici cum de pe loc? sau sa nu mai pot schimba vitezele deloc?

daca stiti vreo solutie,ca sa imi schimbe mai repede kit-ul de ambreiaj pe garantie,va rog sa imi spune-ti si mie

P.S.imi cer scuze ca ma repet,dar am mai scris undeva aceasta problema,intr-un alt thread tot despre M/M pe aici pe undeva,

LittleM@n
02-11-2009, 07:04 PM
pai toceste-l mai repede, pleaca cu acceleratia si frana in acelasi timp >:)

David
03-11-2009, 12:57 AM
tragi frana de mana si incerci sa pleci de pe loc. nu inista dintr-o singura data, ci faci asta mai des si nu forta tare

Titi
03-11-2009, 10:41 AM
daca stiti vreo solutie,ca sa imi schimbe mai repede kit-ul de ambreiaj pe garantie,va rog sa imi spune-ti si mie

Cand am cumparat masina am cerut niste detalii despre garantie - agentul de vanzari a mentionat ambreiajul ca fiind acoperit de o garantie mai cu mot, se schimba pentru defecte/vicii de fabricatie, mai greu pentru uzura, ma rog, s-ar putea sa fi inteles eu gresit. Parerea mea - decat sa iti faci ambreiajul varza in speranta ca Toyota Romania/Westmotors ti-l va schimba pe garantie mai bine ceri parerea celor de la Szeged - cauti pe google Toyota Szeged.
Off topic - a fost careva la service-ul Toyota din Szeged?

Razvy
03-11-2009, 06:33 PM
si pe mine ma tenteaza sa merg la Szeged cu cutia de viteze,sa vad aia ce zic,
nu am fost inca la ei,insa am vorbit de cateva ori la telefon cu cei de acolo,am aflat ca xenonul este pe la 600 euro,presupun ca iti pun si spalator de faruri in banii astia (nu stiu daca nu iti schimba si bara fata,cred k nu se pun sa faca gauri in ea si de aceea si pretul piperat)
si senzorii de parcare fata,spate TPA800 erau parca vreo 400 euro,deci ceva mai scumpi ca la noi,unde ieseau vreo 1400 lei

andrei
05-11-2009, 02:45 AM
am fost cu cutia de viteze la recalibrat la Toyota si m-a tinut vreo 10.000km,acuma iar a inceput sa faca aceleasi figuri si am fost din nou la ei ,mi-au spus ca nu s-a mai putut recalibra cutia pentru ca este prea uzat discul de ambreiaj,si cica trebuie sa mai astept pana imi apare o anumita eroare la diagnoza ca sa imi schimbe kit-ul de ambreiaj pe garantie
nu stiu insa cat sa mai astept si mai ales la ce sa ma astept de la masina,oare sa nu mai plece nici cum de pe loc? sau sa nu mai pot schimba vitezele deloc?

daca stiti vreo solutie,ca sa imi schimbe mai repede kit-ul de ambreiaj pe garantie,va rog sa imi spune-ti si mie

explica mai clar te rog cum tremura masina? mai clar ma refer cum faci asta? apesi pe acceleratie sau doar din frana?

eu repet, nu prea imi mai porneste singura doar din frana, trebuie sa apas pe aceleratie. singura faza nasoala e ca nu prea pot sa merg incet, adica in coloana merg in hop-uri: accelerez brusc (ca incet nu am cum) si pun frana (de cele mai multe ori brusc, ca inca e tzeapana). deja m-am obisnuit sa trag frana de mana in panta, ceea ce la o cutie manuala nu exista, controlam la centimetru viteza cu care avansam si pana unde si faceam totul din ambreiaj, fara complicatii. ce sa zic, eu regret ca am luat MM, dar sper sa ma obisnuiesc cu frana de mana la fel de mult ca si cu ambreiajul la manuala, la urma urmei nu e decat benefic sa te inveti sa pastrezi distanta fata de cel din fata. inainte mergeam pana in bara aluia, acum tin distanta ca nu am de ales. efectul e benefic prin prisma utilitatii, doar ca e putin enervant, dar asta si poate ca inca nu mi-am intrat eu in mana, nu am decat vreo 2000 de km cu ea.

Razvy
05-11-2009, 01:18 PM
pai,tremura cand este rece motorul si franez ca sa ma opresc,ca si cum ai uita sa calci ambreiajul la o cutie manuala,sau tremura tot timpul cand incerc sa merg jumate de metru mai in fata,daca accelerez putin,cand stau de exemplu in coloana trebuie sa las distanta de o masina intre mine si cel din fata ca sa pot accelera mai tare (ca sa nu tremure masina) si ca sa am timp sa franez,
nu stiu cum sa iti explic altfel cum tremura :D,
cand incerc sa ma misc putin de tot in fata merge in hop-uri,vorba ta,ca si cum s-ar inneca motorul,insa este doar din cauza cutiei de viteze si face asa doar cand accelerez foarte putin

avand in vedere ca ai doar 2000km cu masina ai putea sa mergi la reprezentanta toyota sa iti recalibreze cutia de viteze,nu te costa nimic,se face in garantie si dureaza cam o ora

andrei
07-11-2009, 02:31 AM
dar nu ai incercat sa folosesti frana de mana ca sa controlezi pornirea? sau problema nu apare doar in panta? de la ce kilometraj a inceput sa iti faca probleme?

Danytza
31-08-2010, 10:21 PM
Salut !Cum ati rezolvat pana la urma problemele cu cutia MM? Mie nu-mi face deocamdata figuri dar ma streseaza ideea ca o sa apara. Am 6500 K, inca pleaca singura de pe loc dar parca cu mai putin avant ca la inceput.

AdrianR
01-09-2010, 09:43 AM
in cazul meu a fost nevoie doar de o actualizare de soft la service (dupa aprox. 20.000 km). explicatia lor ar fi ca din cauza subtierii discului de ambreiaj, e nevoie de o actualizare a parametrilor utilizati de calculator.

cristitoyota
01-09-2010, 03:33 PM
Sfat pt cei cu masini cu cutie MultiMode: cereti la fiecare revizie sa va "resofteze" calculatorul cutiei. Astfel cititorul de uzura al ambreiajului este "adus la zi".

Veve
08-09-2010, 09:11 AM
Pe Corolla - cel putin in RO - nu se poate pune AT sau CVT

A mea o fi DSG si nu stiu? :)... se poate A/T (full nu MM).. si chiar cumparata din .ro - Pot sa-ti fac o poza daca vrei :D... cu Low, Sport, D, Parking, Overdrive si tot tacamul:thumbsup::th_salute:

cristitoyota
08-09-2010, 10:38 AM
A mea o fi DSG si nu stiu? :)... se poate A/T (full nu MM).. si chiar cumparata din .ro - Pot sa-ti fac o poza daca vrei :D... cu Low, Sport, D, Parking, Overdrive si tot tacamul:thumbsup::th_salute:
Cred ca Veve are E12 pe cand Titi are E15...

Veve
08-09-2010, 02:32 PM
In cazul asta... my bad... E12U :)

radeon
05-04-2011, 05:40 PM
pentru cine nu a inteles inca care e problema cu "start assist": este un bug de la Toyota, adica un feature care merge doar la inceput pana cand sensorii cutiei se fac varza si cutia trebuie "resetata". Raspunsul oficial e ca "ati tinut bagat in viteza la semafor". So what! ar trebui sa fie raspunsul nostru, de aia mi-am luat semi-automata, sa imi fie comod, nu sa trec din secunda in secunda in neutru si cu piciorul pe frana. La mersul in coloana din metru in metru ce fac, nu tot aia e?

Ma rog, dupa multe discutii cu "sefi de service" si dupa experienta proprie, problema nu se poate rezolva decat prin inlocuirea cutiei completa atunci cand e pe garantie, ideal spre sfarsitul garantiei, ca sa prindem versiuni noi, cel putin ale softului. Pe la noi din pacate schimbarea softului nu si-o prea asuma multi, pentru ca e chestie mai complexa, si nici Toyota nu a impus schimbarea la toate pentru ca e chestie de bani si la multi vrajeala cu tinutul in viteza la semafor merge pentru toti o fac, deci toti cred ca de aia "au stricat-o" (cine e atat de imbecil incat sa scoata din viteza pentru 3-4 secunde si daca nu scoti pentru 3-4 secunde "discul de abreiaj" se va toca inevitabil in timp chiar daca scoti pentru mai multe secunde)

Personal m-am obisnuit sa fac flip-flap cu piciorul pe frana-acceleratie ca sa pot controla mersul in panta, dar daca ar fi sa aleg, nu mi-as mai lua MM, e doar o varianta ieftina la o automata adevarata.

The_Kid
05-04-2011, 07:29 PM
panta = coborare
rampa = urcare

che
05-04-2011, 11:14 PM
o data ce scrie si in carte sa nu tre o ti in viteza la semafor e vina ta ... cutia MM este o cutie pur mecanica , ea are automatizat doar modul de schimabre al vitezelor , restul este mecanica. mai bin te documentai temeinic inainte sa iei .

meeshoo
07-06-2011, 04:35 PM
pai,tremura cand este rece motorul si franez ca sa ma opresc,ca si cum ai uita sa calci ambreiajul la o cutie manuala,sau tremura tot timpul cand incerc sa merg jumate de metru mai in fata,daca accelerez putin,cand stau de exemplu in coloana trebuie sa las distanta de o masina intre mine si cel din fata ca sa pot accelera mai tare (ca sa nu tremure masina) si ca sa am timp sa franez,
nu stiu cum sa iti explic altfel cum tremura :D,
cand incerc sa ma misc putin de tot in fata merge in hop-uri,vorba ta,ca si cum s-ar inneca motorul,insa este doar din cauza cutiei de viteze si face asa doar cand accelerez foarte putin

avand in vedere ca ai doar 2000km cu masina ai putea sa mergi la reprezentanta toyota sa iti recalibreze cutia de viteze,nu te costa nimic,se face in garantie si dureaza cam o ora

Am avut fix aceeasi problema. Cand acceleram usor sau franam pana aproape de oprire, masina parca merge in hopuri. Problema a aparut treptat dar la un moment dat era rau de tot (pe la 15.000). Am mers cu ea la service (atunci era in garantie) si pe factura am vazut schimb ulei de transmisie. Poate au mai reglat ei una alta, in idee a mers ca noua dupa aia, finutz, pleca cand ridicam de pe frana si in E si in R si asa mai departe. Acuma cand am aproape 30.000 (nu umblu mult cu ea, sa nu va mirati) iarasi a inceput sa faca. Mai stiu pe cineva la care ii face asa rau si are vreo 40.000, da ea n-a mers la service sa intrebe ce si cum. Asadar e ceva de facut in service, nu e nimic defect, doar ceva reset/schimbare ulei bla bla.

Despre stat cu piciorul pe frana la stop, eu asa stau de obicei, fara sa o scot din viteze. Am cautat si eu in manualul de utilizare dar acolo n-am gasit nimic legat de asa ceva. Ce am observat este ca atunci cand las de pe frana si apas acceleratia, ambreiajul cupleaza, deci as fi inclinat sa cred ca robotul ala stie sa decupleze ambreiajul daca masina e oprita de tot si ai piciorul pe frana sau frana de mana trasa.

Titi
08-06-2011, 12:21 PM
pai,tremura cand este rece motorul si franez ca sa ma opresc,ca si cum ai uita sa calci ambreiajul la o cutie manuala,sau tremura tot timpul cand incerc sa merg jumate de metru mai in fata,daca accelerez putin,cand stau de exemplu in coloana trebuie sa las distanta de o masina intre mine si cel din fata ca sa pot accelera mai tare (ca sa nu tremure masina) si ca sa am timp sa franez,
nu stiu cum sa iti explic altfel cum tremura :D,
cand incerc sa ma misc putin de tot in fata merge in hop-uri,vorba ta,ca si cum s-ar inneca motorul,insa este doar din cauza cutiei de viteze si face asa doar cand accelerez foarte putin

Razvy - pana la urma ai rezolvat ceva la cutie? Urmeaza sa fac revizia de 4 ani si ma gandesc sa cer din nou reinitializarea cutiei - de cateva luni masina nu mai pleaca singura de pe loc cand las frana si a aparut o chestie noua (asemanator cu ce ziceai tu) - la plecarea din parcare cu motorul rece se smuceste cam ciudat/trage in hopuri pentru un timp foarte scurt, trebuie sa apas constant pe acceleratie ca sa nu se intample asta.

meeshoo
08-06-2011, 01:55 PM
Razvy - pana la urma ai rezolvat ceva la cutie? Urmeaza sa fac revizia de 4 ani si ma gandesc sa cer din nou reinitializarea cutiei - de cateva luni masina nu mai pleaca singura de pe loc cand las frana si a aparut o chestie noua (asemanator cu ce ziceai tu) - la plecarea din parcare cu motorul rece se smuceste cam ciudat/trage in hopuri pentru un timp foarte scurt, trebuie sa apas constant pe acceleratie ca sa nu se intample asta.

Citeste ce am scris mai sus. Dupa resetare (si probabil schimb de ulei de transmisie daca au fost aia cinstiti) se rezolva.

Titi
08-06-2011, 05:57 PM
Multumesc, am citit ce era scris mai sus. Eram curios ce au zis cei de la Szeged despre problema (Razvy zicea ca poate merge la Szeged) - personal mi se pare aiurea sa trebuiasca resetata cutia la fiecare revizie, chestia cu schimbatul uleiului in cutie si mai ciudata.

cristitoyota
08-06-2011, 06:09 PM
personal mi se pare aiurea sa trebuiasca resetata cutia la fiecare revizie
Mda, si mie mi se pare aiurea, dar numai asa "cititorul" de uzura al ambreiajului este "recalibrat". Asa-s toate cutiile "robotizate" la Toyota, Ford, Opel si care or mai avea tipul asta de cutie...